lørdag 10. mars 2012

Litt moro må man jo unne seg ;-)

Jeg leste bloggen til Frk Løper og måtte le; det er ikke bare i hennes verden at ting planlegges men ikke alltid følges opp ;-)

I dag skulle jeg IKKE trene men så var det så fint vær.... og ALLE var jo ute å løp, og da er det lett å la seg friste..... men beinhinnene mine trenger mye hvile i overgang fra skisesong til løpsesong, og smerten tilsa at jeg ikke burde løpe. Hele dagen gikk jeg derfor å dvelte frem og tilbake, skal - skal ikke, fornuft vs lyst....;-) Sånn som dette ser man altså ut når man utilsiktet har satt ny pers på oppvarming ;-) Jeg rister på hode!

Til slutt klarte jeg ikke å stå i mot lenger og bestemte meg for 5,3km rolig jogg i "Hovseter-runden" og 30min core hjemme etterpå. Det var bare det at det slettes ikke ble rolig jogg; det ble vel heller ny pers i denne oppvarminsrunden min. Og etterpå ble det heller ikke core, men en rask dusj og pizza ;-) Deilig ;-)

SÅ: disse planene..... de er helt klar til for å tukles med ;-) Og jammen var det ikke deilig med litt frisk luft sånn på tampen av dagen!

Fortsatt god helg folkens ;-)

18 kommentarer:

  1. Bra jobba girlie :)
    Du er flink når du vil! Og du har god tid enda til Rotterdam.
    Pizzan smakte som vanlig utsøkt !!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanx dude ;-) Uten deg hadde jeg slitt enormt med å gjennomføre de fleste øktene så det jeg foretar meg er i grunn veldig mye takket være deg! Jeg trenger mye "moralsk støtt" og det er du flink til å gi meg! Så, er det rart at jeg elsker deg? :-)

      Slett
  2. Knis...u and me both! Love u!!!!

    SvarSlett
  3. Dere er så søte begge to. Jeg vet ikke om du skjenner hvor heldig du er som har kjæreste som forstår og har samme treningsbehov (eller mer) som deg. o)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det noe jeg mener jeg er god på så er det å sette pris på hva jeg har ;-) Nuvel, det er vel viktig å være rause med hverandre, gi rom til hverandre og ikke "hakke" på den andre fordi den andre ikke er/gjør/mener det samme som en selv.... så selv om vi er heldige i den forstand at vi deler felles interesse for løping så er jeg likevel av den oppfatning at man ikke MÅ dele samme interesser for å være lykkelig sammen!

      Og så kan jeg vel legge til at Tim har et MYE større treningsbehov enn meg (vi snakker 100km på han vs 30km i uka på meg; 12-14t på han, 3-4t på meg)!!

      Slett
  4. planer (og regler) er til for å brytes! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ps: den kondis-jakka er über fin!

      Slett
    2. Jepp, jakka er überfin! ;-) Heldig med den gitt!

      Slett
  5. Jeg har ingen kjæreste jeg og må motivere meg selv ;-)
    Og jeg må lage maten min selv også.
    Men jeg får dele all min kjærlighet med meg selv. Går an det òg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Motivasjon kan man få på mange måter. Tim er selvsagt en kilde til motivasjon for meg, men, hans bidrag går vel mer på å få meg til å tro på meg selv, til å tro at jeg kan. Og det er det viktigste biddraget fra han. jeg har nemlig veldig lett for å begrense meg selv når det gjelder trening ;-)

      Jeg lager også maten selv hehe (jeg bare tulla!) ;-)

      Slett
  6. Sier som frøken Linn: planer er til for å brytes!
    Men ja: her blir også den planlagte coretreningen/uttøyingen ofte droppet til fordel for rask dusj og god mat. Turen er jo som regel blitt mye lengre enn PLANLAGT, så ligger alltid på etterskudd i "tidsplanen"=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempeherlig. Pizza etter ny pers på en oppvarmingsrunde er ikke feil i det hele tatt:-) Jeg er for dårlig på styrketrening, kjenner et stikk av dårlig samvittighet hver gang jeg leser eller hører navnet core...Vet så godt, men nedprioriterer. Kjekt med kjæreste som motivator!

      Slett
    2. Dårlig samvittighet skal man ikke ha; det tjener ikke til så mye. Derimot er det bare å dra seg i nakkskinnet og gjøre som best man kan! Jeg trente kun 30min core sist uke og trener aldri med vekter så... jeg kan fortsatt bli mye bedre, men, litt er fortsatt mye bedre enn ingenting!! :-)

      Slett
  7. hehe :) herlig!

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fin søndag til deg også ;-)

      Slett
  8. Uansett planer eller ei ble resultatet som ønsket, vil jeg tro: du fikk deg en god økt! Og er det rart man får lyst å løpe fort når vårsola har kommet? Håper det gikk fint med leggene! Flinka :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har helt rett; det er våren som har skylda ;-) Og leggene er selvsagt dritvonde akkurat nå men sånn er det hver vår så det tar jeg ikke så tungt... det pleier å ordne seg med litt tålmodighet og gradvis tilvenning. Jeg er en rev til å finne steder hvor det er mykt underlag så det går nok bra i år også ;-)

      Slett
  9. Greit å bryte planer når man uansett ender opp med å være happy! (c: Kult med Rotterdam!

    SvarSlett