onsdag 21. mars 2012

Kar for sesongstart Silja...? NEI!

Status 4 dager før Fredrikstad og sesongstart... Selvforklarende!

Det eneste som er på plass før sesongstart er tøyet Ny tights, sokker, Ds racer, verdens letteste jakke og en knalldeilig t-skjorte i rene Kari T. stil (altså typ myk polyamid og polyester). Alt fra Asics altså.

Sykt lett jakke; syyyykt lett!!

Oppladning og sluttid i Fredrikstad er altså helt uvesentlig; det som er viktig er som kjent hva man har på seg ;-)

Mine første Ds Racer....

Og skulle du lurer på bakgrunnen for alt dette matchende tøyet; ja da må du skulke fellestreninga på mandag kl.18:00 til fordel for TV2 Zebra ;-)

30 kommentarer:

  1. fælt som du stikker deg frem i media for tiden da! fra friskus til kjendis :P heia silja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan gjerne få overta litt... jeg trives nemlig udiskutabelt MYE bedre bak enn forran kamera!!! :-)

      Slett
  2. Skjønner nå hvor jeg feilet i siste sykeperiode. Jeg glemte å kle meg for trening før jeg la meg sammen med kleenexen, sier seg jo selv hvorfor det er så dårlig med progresjonen. Jeg har ikke forstått dette med å trene i søvne.

    (grattis med alle oppslagene -)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fantastisk bra kommentar!!! ;-D

      Og så må det selvsagt være Lynet Mc Queen kleenex for du vet hva lynet sier "jeg er lynet, jeg er fart". SÅ, det er i grunn det jeg ligger å drømmer om her: "jeg er fart!!" ;-)

      Sørpe forkjøla en uke før løp er utvilsomt den beste oppladninga ;-)

      Slett
  3. Veldig kult og matchende treningstøy!

    Kjipt å være syk, særlig før løp. Sats på 3-dagerne og du er frisk som en fisk på den 4. dagen - akkurat i tide til startstreken.

    Jeg har slitt med et vondt bein i snart 3 måneder og de siste ukene har smertene økt. Så da bestemte jeg meg for å kontakte legen, fikk time og så frem til å få sjekket det.

    Men hva skjer 2 dager etter timebestilling? Jo, smertene avtar og beinet er på vei til å bli bra igjen for første gang på nesten 3 måneder!

    Det er ikke første gang at jeg har opplevd dette. Først når jeg har fått meg legetime så går det over av seg selv. Merkelig! Det er så påfallende at jeg begynner å lure!

    Skal jeg ta sjansen på å avbestille, eller dra til legen og de ikke finner noe. Avbestiller jeg så kommer vel problemene tilbake.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde time til fysio sist uke (statussjekk på hofteleddbøyere) og hadde NULL smerte underveis; uansett hva hun/vi gjorde, nada smerte!! Ikke antydning en gang. Etterpå derimot... say no more ;-) Jeg hadde likevel utbytte av timen og det er jo det viktigste! Lykke til med benet!

      Slett
    2. Takk for det Silja!
      Føler meg bare som en masekopp når smerten plutselig er helt borte under legetimen.
      Det er såååå merkelig siden jeg har slitt med vonde smerter i nær 3 måneder. Har ikke tall på hvor mange treningsturer som har vært preget av dette. Jeg har utsatt og utsatt legen. Så ble det så ille at jeg bare måtte ta kontakt. Men da forsvinner det plutselig helt.
      Selvsagt er det fint å bli bra, men jeg vil jo ikke fremstå som hypokonder heller.

      Slett
  4. helt klart viktig å se bra ut:) Farten kommer av seg selv. Lykke til på søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja har i alle fall tøyet i orden ;-) Fredrikstad er uansett ikke viktig løp, bare et løp som skulle være med på veien mot målet. Nå som jeg er syk blir det nok viktig å ta det litt pent på søndag (hvis jeg starter) slik at kroppen ikke brytes enda mer ned... vi får se ;-) Løper du i Fredrikstad Tone?

      Slett
    2. Nei, jeg løper ikke der, min sesonstart er i Oslo 28. april:)Kanskje neste år...? Håper du får en fin løpsopplevelse (hvis du starter). God bedring!

      Slett
  5. Wow, enda et PR-stunt fra familien Løpelykke:-)
    Da skal jeg se på Zebra til uka.

    Lykke til med sesongdebuten, håper formen stiger kraftig frem mot helgen. Selv starter jeg opp med SRM om et par uker og så er det Sentrumsløpet som blir min sesongstart.

    Kanskje du kan skrive en kort evaluering om DS Racer etter løpet? Jeg er glad i Asics Kayano (har egentlig bare prøvd disse da Løplabbet anbefalte disse for min overpronerte fot), men nå ønsker jeg supplere med en annen modell.

    Hilsen Janicke L.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanx og lykke til med sesongstarten ;-)

      Ds racer er en konkurransesko, veldig lett (175g) men har likevel har den god støtte og stabilitet. Den ligger altså i den andre enden av skala'n i forhold til Kayano som du har nå. Og denne skoen er for de som ikke pronerer.

      Ønsker du å suplerer med en lettere sko så ville jeg gått på Løplabbet og sagt dette og spurt hva de i såfall ville anbefale deg.... lykke til ;-)

      Slett
    2. Hei igjen,

      Ja, jeg har tenkt meg en ny tur på Løplabbet, blir spennende å prøve nye sko. Kanskje jeg løper superfort! Lekre klær du har ervervet. Jeg skal til NY i påsken, så satser på full oppgradering av sko, løpeklær og øvrige klær:-)))))

      Hilsen J

      Slett
  6. Jeg har ikke fått med meg at du skal løpe i Fredrikstad, jeg - så moro! Hvilken distanse? :-)
    Og de skoene der var jo bare dødslekre, da...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vurderte 21km debut men med 10km i Rotterdam om ikke lenge anså jeg 5km som mer hensiktsmessig valg av distanse. Nå utgår derimot planen om å løpe hardt (siden jeg har vært og fortsatt er syk) men jeg stiller kanskje til en kontrollert 5km på søndag; må se an formen. Pr i dag er jeg ikke i nærheten av å orke å trene så; vi får bare se ;-) Jeg kommer og heier uansett da (med mindre jeg ligger med feber da....)!!!

      Skoene virker bra men jeg har altså ikke fått testet dem ordentlig ennå (kun løpt 1min på mølle på løplabbet med dem), så jeg gleder meg til å teste dem på løp ;-)

      Slett
    2. Krysser fingre for at du blir fort frisk! Med en rolig 5 km får du jo uansett være med og kjenne på den gode løpsstemningen :) Og du blir definitivt den finest skodde i feltet, hvis du stiller til start ;)

      Slett
  7. "Det trøster så godt med nye klær når man er bedrøvet" (fritt etter Thorbjørn Egner)
    Både allergi og medisinene kan jo sette alle og enhver ut av spill.For ikke å snakke om en solig forkjølelse på toppen av det hele. Et tips er å ta medisinen på kvelden, så slipper du kanskje den værste trøttheten på dagen.
    Veldig fiiin jakke altså, er den også å få på Løplabbet?
    Kult med TV, men litt klient å se seg selv...:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er det helt klart sår hals, forkjølelse, hovne lymfeknuter og verk i kroppen som har slått meg ned i sofaen! Allergi og medisiner er bare barnemat i forhold ;-)

      Jeg kan sjekke hvor man får kjøpt jakka!

      Ang TV, vel, jeg gleder meg ikke akkurat til å se meg selv.... føler meg helt malplasert foran et kamera og føler at jeg oppfører meg helt på bærtur! Pinlig men... gjort er gjort!

      Slett
  8. Å ha dagens outfitstil i orden er mye viktigere enn løpe fort da! Leter fremdeles etter matchende tskjorte til mine orange og grønne joggesko...=)

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, hva med en lilla t-sjorte med knall-gule striper.

      Slett
  9. Silja,

    Håper forresten du får en link eller YouTube-video fra innslaget på TV2 Zebra og leegger'n ut her :=)

    SvarSlett
  10. Et heelt annet tema her.

    Er det noen her som får tillit til en person som endrer fullstendig personlighet etter noen glass alkohol?
    Stusser dere hvis personen endrer totalt personkarakter etter å ha inntatt alkohol?
    I festlige lag blir de fleste gira, glade og feststemte. Men hvis personligheten blir en helt totalt annen enn i det daglige, hva forteller det dere?
    Eller merker dere det ikke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg drikker svært sjeldent alkohol og omgås svært sjeldent folk som drikker mer enn et par glass.... ergo: problemstillingen er ikke så relevant for min del.

      Når det er sagt så vet jeg at alkohol forsterker en persons sinnstilstand; er en person nedstemt, lei seg, eller i motsatt fall i harmoni med seg selv så forsterkes dette ved inntak av alkohol og kommer således sklarere til uttrykk. Kan dette forklare det du opplever som "total personlighetsforandring"?

      Slett
  11. Silja, du er for mye syk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får ikke til å legge kommentar annet enn i svar-feltene... hm. Lykke til i Fredrikstad, med de DS Racerne kommer du til å suse av gårde. Jeg har lett hele distriktet rundt etter DS Racer nå før London marathon, men har ikke fått tak i... Skulle gjerne løpt i dem istedet for Kayanonene.

      Kule Asics-klær:-)

      Slett
    2. Siri, du også ;-) Minnes at du også lå nede før HK skimaraton... blant annet... Nei, det går liksom en uke hver måned til sykdom og slikt blir man ikke sprek av ;-)

      Slett
    3. Enig. Én dag med spying er en dag for mye.

      Slett
  12. Stakar da..forkjøla? Jeg lå forrige helg, og har hosta hele uka. Det er visst tida.

    Håper du kommer deg raskt! God helg!

    SvarSlett
  13. Kule klær! Og så gøy at du blir kjendis. :o) Jeg skal se på!

    God bedring - ses kanskje i Fredrikstad?

    SvarSlett