fredag 9. mars 2012

Ikke alltid like vellykket... ;-)

Denne uka har det blitt lite trim gitt.... mye spennende på jobb og vips: ja så hadde jeg ikke løpt siden mandag ;-)

Og selv om det aldri er for sent.... så er det derimot ikke alltid like vellykket ;-)

Dagens økt
Selv om forholdene var langt fra optimale (jeg kom typisk rett fra kakebordet på jobb til Bislett for å løpe, hadde ikke spist ordentlig mat siden lunsj, hadde sovet alt for lite siste nettene og var nok mentalt mer sliten enn jeg selv forsto) så følte jeg meg bra.

Det var bare det at den følelsen forsvant da jeg midtveis forsøkte å skru opp farten litt; da føltes det ikke lenger like lett. Så etter 14 runder kastet jeg like godt inn hansken!

Pene ben... eller: morsomt lys på Bislett, ett lyst og ett mørkt ben ble det i dag ;-)

Dagens økt: 14 runder (7644m) tid: 40:50min
Første 6 rundene: 5:36min/km
De 8 neste: 5:09min/km

Det var ikke dagen i dag men det gjør ikke noe; det kommer alltid nye muligheter for turer med løpesko og hjerte i hånda!!! ;-)

Og tidligere i uka skjedde det noe kult: vips var jeg påmeldt 10K i Rotterdam så om 36 dager skal jeg løpe 10K i Rotterdam; juhu ;-)

12 kommentarer:

  1. Ikke alle økter blir like vellykket, men det betyr heldigvis ikke at de er bortkaster=)
    Har sagt det før og sier det igjen: jeg digger spontaniteten din! Vips så var du påmeldt i Rotterdam, jeg vurderer i flere uker før jeg tør å trykke på påmeldingsknappen for løp i Bergen og Oslo:)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Økta var absolutt ikke bortkastet; det har du helt rett i!! Den kan ses på som en 40min farts-økt (halv-hard) nesten progressiv og slike økter er faktisk veldig verdifulle ;-)

      Og jeg er spontan men dette var ikke såååå spontant da. Tim løper maraton i Rotterdam og jeg har hele tiden visst at de har 10K løp også. Pga hofteleddene har jeg liksom ikke lagt noen planer for løp men midt i uka så bare bråbestemte jeg meg. Så får jeg trene som best jeg kan de neste ukene og ta det for det det blir ;-)

      Slett
  2. Fredager er ofte tøffe dager å trene på.
    Kroppen er sliten på ukas siste arbeidsdag.

    Men andre ganger går det greit.
    Jeg måtte teste formen på 5 km og greide tida 23 min.
    Ikke noe å rope høyt om, men for meg er det en stor forbedring fra å ligge på 26-27 min de siste åra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt er relativt og alt avh av hva man sammenligner med. 23min på 5km er bra og 23min på 5km når du har ligget på 26-27min er ENDA bedre! Det er knallbra :-) Og du hadde glatt parkert meg!! :-)

      Ja fredag etter jobb er ikke optimalt for trening men som du sier: noen ganger fungerer det jo faktisk overraskende bra! Jeg må bare sørge for å få i meg litt mat i forkant (og ikke bare fredagskake!!).

      Slett
  3. Egenglig skulle jeg holde meg unna alle andre som trente idag, psyken er svak og forkjølet. Er det ikke typisk, først ligger man på sofaen med småkaker i 4 dager fordi man har vondt i foten, og når man endelig skal prøve seg igjen - blir man syk.
    , lykke til i Rotterdam, med hofteleddene og helga.
    Se her jeg lar meg inspirere gjennom tåka, må være ibuxen -)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er ganske typisk ;-) Og effekten av Ibux skal man ikke undervurdere hehe; god bedring! Snart er du i full sving igjen vettu ;-)

      Slett
  4. Alle dager er ikke like. Du får klappe deg på skulleren for at du prøvde! Jeg synes du var flink jeg :) 14 runder er jo mange det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, jeg klapper meg på skuldra ;-) Det komiske er jo: hvis jeg ikke hadde tenkt at jeg skulle løpe 20 runder så ville jeg ikke tenkt at jeg hadde måttet gi meg.... for hadde jeg gått inn og tenkt "nå skal jeg løpe så langt jeg gidder" så hadde jeg ikke ansett det som "å kaste inn hansken" men bare gitt meg når jeg føte det var nok (som var etter 14 runder). Skjønner? Så, det er alltid øyet som ser som bestemmer hehe

      Slett
  5. Litt av en målgang dette her - stuper i mål:

    http://www.nrk.no/drfront/resources/img/2012/03/10/w=638|14191.jpg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var vakkert ;-) jeg var LITT ekstatisk da jeg forsto at han klarte det!!

      Slett
  6. wohoo - heia silja i rotterdam! og tim da. blir tidenes kjæresteferie det :P

    SvarSlett
  7. Takk for kommentaren :) Og det er nok riktig som du sier... Og det har noe med totalbelastning å gjøre... Jeg har jo mye å gjøre på jobb for tida (forhåpentligvis siste halvår med dr.gradsavhandling....)så det har jo litt å si hvor tankene er og... for å si det sånn... så noen dager blir det bare slike økter...

    SvarSlett