lørdag 31. mars 2012

Fartsblind bjørn på vårslepp ;-)

Lediggang har gjort meg fartsblind.... ;-)

I dag er det den trettende dagen siden jeg ble syk og nå begynner tåka å letne. Hurra!! Så, nå frykter jeg mest dørstokken. For det er jo en kjensgjerning at dørstokken vokser proporsjonalt med antall dager lediggang ;-)

Mens majoriteten har brukt dagen til å løpe langt så har jeg brukt hele dagen på alt mulig for å slippe å ta meg selv i nakken. Så vrang i viljen har jeg vært i dag at jeg har vaska alt sengetøy, strøket duker, besøkt svigermor(!!), vært på shopping, pynta bjørkeris og til slutt vaska ned hele badet!! Og det sier jo ikke rent lite..... Fantastisk pynta ;-)

Planen var å løpe 6km i 6:00min/km fart men fasiten ble jo noe helt annet.... den ble 5km med snitt på 4:57min/km. Og det er bare en ting å si om det: idiotisk! And I blame it on the fast shoes.... Karhu Fast levde atter opp til navnet.

I dag slo magen seg vrang. Heldigvis skjer ikke det så ofte men i dag skjedde det. Og hva gjør man da? Jo, man kniper igjen til man befinner seg utenfor egnet sted. Der overser man glatt følgende skilt ”Toalettene er forbeholdt kinoens gjester”, spaserer frekt inn, og kreker seg videre inn på handicaptoalettet (bare for å gjøre frekkheten komplett!). Deretter tar man bussen hjem ;-)

For er det noe man har lært av erfaring så er det følgende ”ta alltid med penger, busskort og toalettpapir når du skal ut på løpetur”. I dag hadde jeg med busskort, og takk og pris for det ;-)

Og neste gang, da skal jeg løpe sakte og litt lenger ;-)

13 kommentarer:

  1. Lediggang kan jo føre til bra med overskudd også - om sykdommen ikke er veldig nedbrytende da. Du kan nok ikke skylde på skoene alene (c; Magetrøbbel er kjipt - og man bør alltid ha en plan for uforutsett behov for rask hjemreise; busskort er lurt. God helg! (c:

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne runden me sjuka her var nok desverre mer nedbrytende enn overskuddsfremmende; men overskudd i bena får man jo uansett ved lediggang så det er klart at farten i dag skyldes mye overskudd i bena ;-)

      Slett
  2. Strøket duker, da sitter treninga langt inne!
    Magekramper er kjipt, men ikke rart kroppen reagerer da; fra 0 til 100!Har det ordna seg med sømmen i skoen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp, dukstryking er like god indikator på vrang vilje som manglede kaffetørsthet er den beste indikator på sykdom ;-) Sømmen: vel, det er kun på høyre foten og siden jeg fortsatt har sår etter den første vannblemma er det vanskelig å si om tykkere sokker hjelper (selv om jeg fortsatt håper at det skal gå bra med tykke sokker og lite friksjon). Jeg kjente sømmen etter 1,5km i dag men jeg må avvente til såret har grodd ordentlig før jeg avskjediger skoen helt. For det er en j....* bra sko altså!!

      Slett
  3. Mageproblemer er det verste som kan skje på tur. Det er også en håpløs kamp for i mitt tilfelle er det null action før jeg har begynt å bevege meg - og da skjer plutselig alt. Kjenner jeg fremdeles er litt skeptisk til de skoene, men liker du dem er jo det det viktigste. Er det virkelig mulig å løpe så fort etter å ha vært syk?? Fartsfantomet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skoen er dritbra. Det er bare sømmen som er en gigantisk tabbe... siden jeg kun fikk blemme på ene benet så håper jeg at det skal gå med litt tykkere sokker (mindre friksjon). Men, de kommer ikke til å bli brukt på lenger distanse enn 10km!

      Nå må jeg legge til historien at 5km i går var nedover og flatt!! Ellers ville det neppe vært mulig ;-)

      Slett
  4. Bra du begynner å bli frisk igjen, kjenner til den dørstokken etter mange dager uten trening!
    Busskort, penger og toalettpapir er fast inventar på løpetur. I tillegg til mobil og leppepomade, burde nesten hatt med meg trillekoffert!
    Koselig med påskepynt - og malte egg!

    SvarSlett
    Svar
    1. God fart, da:-) Og må man, så må man. Du får ta noen lengre turer i påsken...:-)

      Slett
    2. Trillekoffert Mia, jeg ler!!! knallbra!!1 :-)

      Slett
  5. Har du tenkt på at du sannsynligvis har fått det samme viruset som Petter Northug? Det høres jo litt tøft ut. Fortsatt god bedring, håper du får noen fine turer i påsken!

    - Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Hem... Northugviruset altså ;-) Jeg skal nok få løpt i påska ja!

      Slett
  6. Går det ikke an å få bort den sømmen i skoa? F.eks. slipe den bort elle noe?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenkte å se på saken ;-) NOE må man jo kunne klare å gjøre!

      Slett