fredag 17. februar 2012

Stakeintervaller med Futt'n Fart ;-)

Dere som er så glad i frasen "en dag uten trening er en dag uten mening" kan dere være så snill å svarer meg: hva er så "en hel uke uten trening"??? Jeg bare spør jeg (eller: egentlig mumler jeg "get a grip".... men det skjønte dere sikkert!) ;-)

Status: en uke siden kroppen ble angrepet av "NOE" ("noe" som jeg tror var både virus og mer til). Nå er jeg i mye bedre form men kroppen er riktignok ikke helt i vater.
Planlagt oppstartøkt: rolig core på stuegulvet hjemme.
Fasit: stakeintervaller på ski med Adelheid!!! HALLO liksom??? Hvor kom den fra?? ;-) Tuppene på tur ;-)

Det første jeg kjente var smellen fra sist lørdag: jeg gikk nemlig på ræv med et pang da jeg testet skiene før start sist lørdag. Og halebenet sa ganske klart fra om at "denne smellen glemmer jeg ikke med det første". Nuvel, det var mest vondt ved diagonalgang og vi skulle jo STAKE så.... ;-)

Økta:
3x1600m og 1x800m staking.

Det andre jeg merket var at kroppen ikke akkurat struttet av energi.... så det var i grunn greit at jeg ikke rakk mer enn dette i dag; greit å ikke starte ut for hardt!

Jeg staker fortsatt som de gjorde på 80-tallet, og Adelheid er jo et råskinn til å stake (mye TRX på henne i vinter, say no more!).... så hadde jeg ikke hatt litt bedre gli enn henne så hadde jeg sikkert stått å staka i løypa ennå ;-)

Konklusjon:
Stakeintervaller er noe jeg aldri før har bedrevet, helt nytt for meg: og det var GØY :-) Jeg tror rett og slett jeg digger nye typer økter altså; variasjon+Silja=sant!

GOD HELG! :-)

16 kommentarer:

  1. Aldri hørt om stakeintervaller! Men så har jeg ikke hørt om så mye når det gjelder ski heller.
    Fint at du er så positiv enda du har vært dårlig i så mange dager! Og vondt i halebeinet er ingen spøk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde ikke hørt om stakeintervaller jeg heller Lille søster :-) Og vondt i halebenet er ingen spøk nei; det fikk jeg smertelig erfare etter fødselen for snart 5 år siden.... say no more :-/ God helg!!

      Slett
  2. Det høres slitsomt ut, men er sikkert megabra for skigåinga, da! Dere staket vel mest flatt? Tolker jeg bildet riktig hvis jeg tror dere startet på Brekke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, starten fra Brekke og jepp, vi staka flatt. Gikk inn til Hammeren og staka frem og tilbake på sletta der. GPS'n påsto at det var 700-800m en vei så det var lenger enn jeg trodde og jaggu tøffere enn jeg trodde også; det skal ikke mye til før det går oppover når man staker liksom ;-)

      Slett
  3. Hvordan var snøforholda i Oslo-marka?
    Plussgrader de siste dagene har vel ikke ødelagt for mye for skisporenen??!

    SvarSlett
    Svar
    1. Njæ, kommer vel an på om man snakker Nord eller østmarka men jo lengre inn i graunskauen du sikter jo bedre er det :-) Litt regni lufta i dag men det gjør ikke noe!

      Slett
    2. Jo, det gjør noe! :)
      Fytterakkern for et vær, det værst tenkelige; småregn, tåke, mildt, sørpe, snøe smelter, grått og mørkt.

      Her var det knallvær flere dager, senest igår.
      Men når vi endelig får helgefri, da kommer helgeværet og alle planene spoleres!

      Får kose meg innendørs istedet da!

      Slett
    3. Neida, det er ikke dårlig vær, bare dårlig innstilling til været ;-)

      Slett
    4. Joda!
      Selv fuglene blir lystigere i godværet.
      Du hører ingen gledesrop fra måkene ute nå...

      Slett
    5. haha, la du også merke til hvordan fuglene kitret i "god"været i dag?? Fuglesangen var i alle fall det første jeg la merke til da jeg gikk ut i dag tidlig; snart er det VÅR! ;-)

      Slett
  4. Variasjon er best! Her må skiene hvile til etter legebesøk nå tror jeg. Takk for selskapet. Håper å komme sterkt tilbake.
    Vet ikke om det egentlig er noe som heter stakeintervaller, men når man har vond fot må man jo finne på noe. Og for et rart bilde... Fortsatt god helg! Håper ikke Tim var i skrape opp av tartanen-modus på slutten i dag, eller?
    Vanvittig til fart noen av dem hadde. Utrolig imponerende. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. klart det er noe som heter stakeintervaller; om ikke annet så er det oppfunnet av oss to hehe. Tim var grei, sliten på slutten og sliten nå ;-)

      Slett
  5. Jeg er sikker på at med dere to sammen ble det ei skikkelig hard økt og ingen syklubb!

    SvarSlett
  6. Jeg skulle likt å se en liten stakeintervallfilmsnutt! Jeg har nemlig litt (les: alt!) å lære innen teknikk. Flinke damer!

    SvarSlett