mandag 6. februar 2012

Januar kom og gikk....

Januar kort oppsummert
Svømming: null timer, null meter og null sekunder
Tran: en skje om dagen
Ski: totalt 73km fordelt på fire turer (30km, 2x16,6km, 10,7km), 6t52min
Rulleski: ingen
Spinning: 2timer fordelt på 2 økter
Løping: 12 økter (7 økter på 4,2-6,6km og 5 kvalitetsøkter) totalt 70km
Core: 2x20min, 2x30min
Elipsemaskin: nei
Pepsi max: ja, men vann og melk smaker mye bedre
Sjokoladekalorier: har kommet helt ut av tellinga
Fiskemiddag: en gang i uka
Potetgull: husker ikke så det kan umulig ha vært mye....
Gnagsår: ja, og opptil flere på samme hæl Aldri en januar uten...

Svært lite trening i desember og januar og jeg trenger seriøst en PLAN nå!!!! :-)

18 kommentarer:

  1. Grøss!
    Ser vondt ut....

    SvarSlett
  2. Hva skal jeg si her a? som din åndelige veileder OG ledestjerne kan jeg jo bare støtte deg :) Men - du er flink uansett. Og Rom ble heller ikke bygd på en dag (har jeg lest i Asterix). Du trenger kontinuitet bare du. Får du det så kommer dette til å bli bra det. Og det er lenge til eksamensdagen :)
    Fisk er sunt, året rundt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Kontinuitet og utholdenhetstrening er det jeg trenger og som nesten virker som en umulighet i min verden ;-) men, man må jo bare lytte til kroppen og så får vi se om den lar seg lure til å tåle litt mer etterhvert... kanskje, kanskje ikke ;-)

      Slett
  3. auch! er dette skiskoresultatet eller? sånne her får jeg hvert år når skiskoene dras frem fra boden; mon tro om jeg skal begynne å gå med de et par ganger i uka hele året rundt... god he(a)ling :P

    SvarSlett
  4. Skiteknikk fra Brekke i dag kl. 17! Da kan du fort plusse på 12-15 km til på skisaldoen.

    SvarSlett
  5. Det må da være noe galt med de skoene du bruker? Det er jo ikke meningen at man skal bli slik! Au, au, så vondt da gitt!

    SvarSlett
    Svar
    1. tja, meg eller skoene? jeg vet sannelig ikke ;-) nei, de er nok ikke helt optimale for meg men jeg får vente til neste vinter med å kjøpe nye!

      Slett
  6. Et alternativ til compeed på foten er å feste compeed i skoen, spesielt når det er et sted på en sko som hver gang gir samme plage. Når det først er 'smeltet' på plass sitter det stort sett fast. Synes forresten januartreningen din ser ut dom en god basis før våren jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. den varianten har jeg aldri hørt om ;-) vel, det var ikke helt optimal trening med tanke på våren, men, våren kommer uansett så det er bare å gjøre det beste ut av det ;-)

      Slett
  7. AU! Synes du er flink å trene jeg Silja! Men hva med å heller sette deg små mål som feks at denne uken skal jeg trene tre ganger ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du er inne på noe der Nina!! Jeg er i alle fall fornøyd med "å ha trent" selv om jeg gjerne skulle ha trent mer og mer kvalitet. MEN, sånn er nå engang livet, det går slettes ikke på skinner og den retning vi vil til en hver tid ;-) Så det gjelder å være fornøyd med det man klarer!

      Slett
  8. Ai..men du har jammen løpt og gått på ski!

    SvarSlett
  9. Her er mange gode tips om vintertrening ute, fortrinnsvis løping.

    God lesing!

    http://www.dagbladet.no/2012/02/07/tema/helse/klikk/20122629/

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den var fin den ;-) Det er ikke motivasjon til å løpe om vinteren som er problemet; det er mer at kroppen ikke har vært frisk ;-) MEN, nå er det bare en liten forkjøelse og når den er ute av kroppen så blir det nok mer trimmings igjen!!

      Slett
  10. Skisko, ass. De er ikke gode. Synes du er spesielt flink på coretrening.

    Målet for februar må vel være å slå totalene for januar? "Jeg burde ha..." er sjelden noe godt utgangspunkt, tror jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Målet for februar er å stable kroppen på beina igjen ;-) Holde meg frisk og ha det GØY! Så får vi se om det da blir mer eller mindre trening i februar; er jo ikke kvantitet men kvalitet som gjelder :-D

      Slett
  11. Au, så LITT vonde ut de gnagsårene der... Flink er du som tar tran hver dag=)

    SvarSlett