søndag 19. februar 2012

I am a Nike babe ;-)

Jeg ER og jeg BLIR en Nike babe; sånn er det bare ;-) Og jeg lider, i likhet med alle andre jenter, av skofetisj; sånn er det bare også ;-)

Som presserepresentant på Nike Blast i helgen var jeg så heldig at jeg fikk teste denne lille lekkerbisken: Get twisted med Nike Free TR Twist sier jeg bare ;-) Dette er IKKE en løpesko altså!

Dette er en salsko og jeg har enn så lenge kun brukt dem til å gå med inne samt trent core; og jeg klager ikke: de føles bare helt DIGG å ha på! Det som slår meg når jeg tar dem på er følelsen av at noe mangler; og dette "noe" som mangler er kilen på innsiden under fotbuen. Nå skal det legges til at jeg har en høy bue da.... Det føles som at skoen gir minimalt med støtte under fotbuen, dette er derimot ikke negativt, bare uvant, og etter å ha hatt den på i tre minutter så tenker jeg ikke lenger over det.

Dette er en sko som er ribbet helt ned til skinnet og som dermed føles utrolig fleksibel. Og for meg (som forøvrig ikke har så god peiling på salsko!) fremstår de som mye mer fleksibel enn andre Nike Free sko jeg har hatt. Sålen er også lagd slik at man skal ha godt feste og det er sikkert smart når fleksibiliteten i skoen er så stor. Sømløse er de også så her skal det ikke være noen sømmer som gnager. Fine farger; me like!! ;-)

Utformingen på skoen gjør at den sitter som støpt på foten og føles utrolig deilig å ha på; terningkast 6!!

Jeg tror forøvrig det kan være en fordel å la bena få venne seg litt til disse skoene og ikke trene med dem hver dage den første uka liksom; for det kan kanskje bli litt i overkant brutalt for bena ;-)

For spesielt interesserte kan jeg si at rapport fra Nike Blast kommer på www.kondis.no etterhvert!

Produktinfo.
Nike Free Tr Twist ST
Nike Free ble etablert for å styrke muskler i føttene som ikke får jobbe i ”vanlige” treningssko. Effekten kommer fra yttersålen som er slipt ned med dype multifunksjonelle spor som får foten til jobbe så naturlig som mulig i alle dens bevegelser. Med Nike Free bygger muskulaturen nedenfra føttene og opp gjennom hele benet. Du blir sterkere og bedre i treningen din. Nike Free Tr Twist ST er en innesko med en ny overdel i tekstil. Skoen er i prinsipp helt uten sømmer for naturlig bevegelse og komfort.

16 kommentarer:

  1. Jeg sier bare: NAJS! ;) Høres utrolig myke og gode ut. Sikkert gode som gåsko også, eller? Men sikkert lurt med litt tilvenning, ja. Jeg fikk i hvert fall et litt ublidt første møte med mine nike free, og hvis disse er enda mykere, så..!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte å gå med dem og jeg kunne funnet på å bruke dem inne på jobb.... men, jeg tror jeg må ofre noen gamlere sko til innebruk på jobb for disse er litt for fancy til jobbsko synes jeg ;-) De fortjener å bli brukt til trimmings;-)

      Og disse skoene er mye mer down to earth en mine gamle Nike Free så det kan nok være en fordel for noen å venne seg litt til å bruke disse ja. Det må bli opp til hver enkelt å kjenne litt på det tror jeg ;-)

      Slett
  2. ADIDAS!!!!

    Jeg sier ikke mer!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tim, nå er det ikke lenger du som skal omvende meg men jeg som skal omvende DEG ;-)

      Slett
  3. Har kommunen klart å få ut finger'n og strødd rundt Sognsvann i dag da, mon tro?
    Gikk tur der i går - bare holka.
    Ingen strøing!

    Helt utrolig at de ikke sørger for det på en av Norges mest brukte turveier.

    I Oslo er man jo helt ekstremt overdrevne på å måke snø - selvom det nesten er bart og alle kommer frem.
    Da kan de holde på i timesvis - helst nattestid - å skrape plogen i asfalten så gnistene spruter.

    Men å strø - nei, det blir ikke prioritert.
    Selvom det er DA behovet er størst.
    Men den jobben går jo så fort unna og da blir det jo ikke noe særlig ekstra penger ut av det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja si det.... jeg har ikke vært rundt vannet på år og dag så jeg vet sannelig ikke.... Vurderte å ta en løpetur der opp men nå skjønner jeg at jeg kanskje heller skal løpe et annet sted ;-)

      Slett
  4. Ser ut som utmerkede sko å snike seg rundt i, stillegående og komfortable liksom. (c: Men jeg holder med Tim: Adidas! (c:

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker at det finnes utvalg til alle typer føtter. Og Tim kan godt skrike Adidas når skohylla hans bugner av Nike sko OGSÅ!! ;-)

      Slett
  5. ooops avslørt :)
    Men jeg syns Adidas er best da. Og jeg har nok flere par Adidas enn Nike. Men sko er individuelt - og det kan være forskjeller fra modell til modell også....

    SvarSlett
  6. heia NIKE! og når det er sagt, så er jeg så godt som overtalt til å investere i et par adidas aegis'er, men vi får nå se hvordan det går...jeg har en forkjærlighet for nikesko jeg og nemlig :)

    SvarSlett
  7. Popper innom for å ønske deg en god uke - Nike babe!

    SvarSlett
  8. Så fine de var! Jeg blir aldri noen Nike babe uansett hvor hardt jeg prøver. Jeg er Mizuno babe, Asics babe, Adidas babe og Newton babe, men Nike skoene passer ikke til min fot! Noe som er synd siden slike Nike Free er såå lekre..:(

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, det er nettopp fordi vi har så ulike føtter at det finnes et marked for alle disse skomerkene ;-)

      Slett
  9. Jeg er helt klart en Mizuno-babe så lenge jeg løper, men når jeg er ute og spaserer, foretrekker jeg Nike. Er veldig glad i Free, bortsett fra at de plukker med seg mye grus, hehe. Grus eller ei, de grå skoene med rosa såler skal jeg helt klart kjøpe!

    Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Føtter er ulike og det er viktig at vi finner det som passer våre føtter ;-) Har du funnet noen som passer deg så ser jeg ingen grunn til å bytte merke! :-)

      Slett
  10. Er det noen mulighet å få kjøpt disse i Norge? og hva er eventuelt pris?

    Tror du forresten de hadde fungert godt som dansesko?

    SvarSlett