lørdag 4. februar 2012

Blinded by water....

Hva er det med meg og svømmebriller egentlig??? Alle gode ting er tre.... eller?

De blir bare ikke tette.... jeg fikk et tips i sommer om å kjøpe mindre briller, altså, "du har smalt ansikt så du kan kanskje ha fordel av å kjøpe noen som er mindre!!?". Logisk!!! Så jeg gjorde det, jeg kjøpte noen som var MYE mindre. Jeg kjøpte noen som kunne justeres og gjøres smalere over nesa. Men fungerte de?? Tja!

Og siden Oslo tri i august har jeg kun svømt en gang i høst og da fikk jeg dem til å sitte bra, ikke maks, men mer enn bra nok (stoppet bare en gang i løpet av økta)! Så jeg ble meget snurt da jeg i dag skulle svømme og de ikke satt i det hele tatt. Grrrrrrrrrrrrrrrr. Jeg kunne like gjerne svømt uten.... men problemet er at jeg bruker linser og at øynene er sånn passe allergiske mot klor ;-)

Å svømme med vann i brillene så jeg ikke ser en dritt, samt stoppe hver lengde for å tømme vann blir ikke spesielt optimalt.... er det meg der er noe feil med eller finnes det håp?? ;-)

Tips tas imot med takk ;-)

10 kommentarer:

  1. Så rart. Har selv svømt i mange år med forskjellige briller, men har ikke merker at noen av dem har lekket.. Du kan forsøke de med "skumgummi" rundt øynene, istedenfor plastikk. Kanskje de former seg bedre etter ansiktet og dermed tettet litt bedre?

    SvarSlett
  2. Som jeg trodde: det er altså meg det er noe feil med!!! Nei har ikke prøvd dem... kan gi det et forsøk ;-) Jeg føler meg jo helt inkompetent når jeg ikke får festet brillene ;-)

    SvarSlett
  3. Linsebruker med samme problem her.
    , men så kjøpte sønnen mitt et par på Pirbadet i Trondheim, mye dyrere enn jeg noensinne har tatt meg råd til - og de satt som limt. Riktignok må man finne seg i gå med store lilla ringer rundt øynene hele dagen, men man kunne hoppe, stupe og svømme uten så mye som en dråpe. Dessverre presterte han og legge dem igjen på skolen - og det betyr borte for godt.
    De var grå, men merket husker jeg ikke.
    Beklager -), men nå vet du ihvertfall at det finnes der ute. De var forresten også ganske store, men passet like godt til meg, han på 13 og niesa på 7, uten å justere reima. Jeg var den eneste som fikk store lilla ringer -)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, jeg ser ut som en elefant etterpå uansett og en rosa eller lilla elefant er bare enda vakrere ;-)

      Slett
  4. Jeg har Aqua Sphere Kayanne, og er nokså fornøyd, men tror jeg godt kunne hatt en enda mindre/ mer feminin brille. For de er ikke helt tette, og det rarre er at det varierer så fra gang til gang, selv om jeg er sikker på at jeg justerer på samme måte.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, enig, det er rart at det varierer fra gang til gang.... og så til de grader variasjon også!! Tim har de brillene du har og de passer mitt knøtte-hue dårlig... nei, jeg får vel bare fortsette å jakte, en dag finner jeg vel en god match ;-)

      Slett
  5. Jeg har svømt 2 ganger om dagen i 8 år. Vi hadde svømmebriller med skungummi og trikse lå i å slike den guiden først slik at de festet seg bedre til ansiktet. Har aldri hatt et par som ikke kan justeres til å passe perfekt. Høres ut som dine brillen er ikke stram ved nesen. Du må justere det ganske stramt der. Og streiken på hodet ganske høyt. Ellers vet jeg ikke hva kan hjelpe, kanskje du har "feil"hode?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror jeg har feil hode ;-D Helt klart!! De blå brillene er så stramme at jeg føler at jeg får kineser-øyne... nuvel, jeg må teste dem mer, dette var jo tross alt bare gang nummer to!

      Slett
  6. Du æ unik, Silja...:-) Mæn det ville ver veldig rart om der ikkje finnes eit par svømmebriller, som passar perfekt te deg! Det æ sikkert løv å gange i sprotsbui og prøve... Brillun som syg seg fast rundt augo - uten at du tek strikken rundt hovude - dei passar te deg!? ;-)

    SvarSlett
  7. Har du prøvd Speedo speedsocket eller Arena fastlane. Konkurransebriller sitter bedre synes jeg, kanskje litt i overkant godt. Ser ganske rar ut resten av dagen. :o)

    SvarSlett