mandag 13. februar 2012

Bildene som ikke lyver ;-)

I oppsummeringa fra helgas renn skrev jeg noe slikt som at jeg ba til øvre makter om at ingen kjente skulle se meg på toppen av Hellnerbakken for da var det ikke lenger Silja som gikk skirenn men en sliten kropp med dårlig teknikk som slet seg opp siste bakken...... vel, verken jeg eller bildet lyver ;-) Er det mulig??? :-D

Jeg omformulerer og bytter ut "dårlig teknikk" med "totalt fraværende" og så gapskratter jeg. Det var så fryktelig dårlig at jeg bare følte for å dele det med resten av verden!! ;-D Og hva driver jeg med her? Står jeg og sover?? ;-)

Jeg får vel også legge ved et bilde hvor jeg verken ser ut som jeg er på vei til å kantre som en båt med slagside eller tar meg en høneblund; ser bedre ut her ja! Mål i sikte ;-)

Jeg er beviset på at man ikke må trene metervis i forkant for å delta på konkurranser, MEN, jeg kan glatt signere på at det føles betraktelig mye letter om man har trent inn distansen litt i forkant!! Manglende utholdenhet/kondisjonsstrening siste tre månedene måtte jeg, som forventet, betale dyrt for: det kostet å gjennomføre 25km på ski uten grunnlaget ;-)

Teknikktips finner du HER.

Men, for meg handlet det om å ha det gøy og det hadde jeg!! Og jeg er skikkelig høy på ski nå!! :-D

29 kommentarer:

  1. Jeg har nok ingen peiling på teknikk på ski...men for meg ser du fantastisk bra ut på alle bilder til og med på det du mener "du sover"...man må jo hvile seg litt når man kan hvis man går 25km

    SvarSlett
  2. Hi, hi, morsomt det bildet hvor du "står og sover":-)
    Bra du ikke tar deg selv høytidlig, Silja!

    Hilsen Janicke L.

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt selvironi må man ha ;-) Ellers ville jo livet blitt alt for seriøst, og det er jo ikke bra ;-)

      Slett
    2. Veldig bra stil på det siste bildet:-)

      Innimellom ler jeg høyt av meg selv i skisporet, kløner skikkelig i oppoverbakker når jeg skal øve på bra fraspark;-) Viktig å le av seg selv.

      Synes du er flink jeg (både på selvironi og på sport). Janicke

      Slett
    3. Takk Janicke, gikk du HK foresten??

      Slett
  3. Du ser jo veldig glad ut på det siste bilde ditt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Glad for endelig å være i mål ;-)

      Slett
  4. Hun derre Justyna (eller hva hun heter) ser visst ut som ei kråke på ski, men god er hun for det!
    jeg synes du skal ha all ære for at du stilte opp! i kondomdress! og fullførte! og dessuten fikk pokal!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt poeng Anna, og nå fikk jeg meg en god latter ;-D Og jeg så tross alt bare ut som ei kråke sånn cirka siste halvdel minus innspurten ;-)

      Slett
  5. fantastisk bilde på toppen av hellnerbakken - det er LOV å være sliten da. og hvem tar seg vel ikke en liten høneblund når de går på ski vel? :P

    SvarSlett
    Svar
    1. ja du sier noe ;-) jeg pleier å lukke øynene på spinning når jeg er helt "over the top" sliten liksom men ikke på ski, det er liksom litt mer risikabelt på ski enn på en sykkel som står stille ;-)

      Slett
  6. Skikkelig Johaug på siste bildet da=) Og jeg misunner den evnen du har til å tørre stille spontant opp på slike renn, selv uten mye trening i forkant!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er med fordi det er gøy :-) Og det spontane er ofte det beste!

      Noen ganger drives man av lysten til å være med og da betyr ikke formen like masse, mens andre ganger er det gode forberedelser som ligger i bunn når man deltar ;-)

      Slett
  7. Haha, digger det andre bildet! Typisk "nå får det verra nok"-positur! Bra det var diagonalgang for deg på oppløpet, også. Trudde man typsik skulle stake i spurten, men ærlig talt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, jeg ser ikke ut som jeg har logga av men det ser ut som jeg har gått i fullstendig shut down ;-)

      Slett
  8. Inspirasjon for andre :) tøft gjort å stille opp på den måten du gjør :) Morsomme bilder :) Og enig i at det høres litt mer skummelt ut å lukke øynene på ski enn på spinning (for det funker faktisk!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper andre også lar seg inspirere :-) Man må ikke være verdensmester for å delta mener nå jeg da! Har man lysst har man lov og jeg hadde veldig lyst til å gå skirenn ;-)

      Slett
  9. Herlighet, jeg ler høyt! Vel gjennomført, jeg er veldig imponert, du er helt rå.

    Jeg ler fremdeles. Trur jaggu jeg har funnet min nye screensaver :)

    / Fortare Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. :-D Fra disse bildene: hvem skulle tro at jeg kan gå teknisk bra på ski?? ;-D

      Slett
  10. Haha! Elsker det øverste bildet! Synes det er meget sprekt å gå over 2 mil på ski når du har trent mindre enn på lenge. Meget sprekt! (Jeg får mild panikkangst bare noen foreslår at jeg skal ta meg en treningsøkt på ski.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ski er en lidenskap ;-) Og jeg imponerte kanskje mest meg selv i helgen... hadde ikke trodd jeg skulle orke å holde distansen såpass bra med mitt skrale grunnlag. Nuvel, selv om det var gøy å gjennomføre på en litt bedre tid enn jeg trodde jeg skulle klare så er og blir tid i grunn underordnet; det viktige er å gjør det man har lysst til samt ha det gøy ;-) At tiden i tillegg ble bra bidrar selvsagt til økt selvtillit og det har jeg ikke vondt av ;-)

      Slett
    2. Mestring, overskudd og å ha det gøy er det viktigste! Nå høres jeg ut som en gladkristen korleder i starten av femtiårene, men det er jo sant :)

      Slett
    3. Jeg er ikke en gladkristen korleder i starten av femtiåra men jeg er likevel absolutt helt enig!! ;-D

      Slett
  11. Veldig bra innsats, Silja! Du er kjempetøff som gjorde dette. Inspirerende. Nå fikk jeg lyst til å gå på ski igjen!
    Jeg har aldri gått over 15 km på ski noen gang, så jeg er imponert uansett.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da jeg møtte Tim i 2009 hadde jeg heller aldri gått lenger enn 10-12km på ski! Tim kom hjem fra 3mils skiturer og jeg satt med store øyne full av respekt og beundring: for meg fortonte nemlig 3mil på ski seg som rene Grønlandsekspedisjonen! Og jeg overdriver ikke!!! Jeg trodde ALDRI at jeg skulle tilbakelegge slike distanser!

      Det er takket være Tim at jeg turte begi meg ut på lengre distanser sist vinter. Vi startet 24 des 2010 og målet var 56km i HK skimaraton februar 2011. Han tvilte aldri på at jeg skulle klare det og han fikk, som alltid, rett i det ;-)

      Så, lillesøster, du vet hva du har å gjøre nå; snør på deg skiskoene og bryt barrieren i skisporet: YOU CAN DO IT!!

      Slett
  12. Noen som har vøri i skiløypa idag?
    Plussgrada i Oslo, så korleis har det gjenge med løypane rundt hovudstadu?

    Er det håp i hangande snø(re)?
    Ha ha!

    Eg håpe det er snø att!
    Anyone???

    SvarSlett
    Svar
    1. Det forundrer meg veldig om det IKKE er snø igjen ;-) Dessuten snør det jo nå ;-) Nei, det er nok bra forhold i marka fortsatt!

      Slett
  13. Du ser smashing ut! Litt ustø, litt trøtt og til slutt veldig glad! Så bra at du fikk gått, det var nok en fantastisk dag. Skulle gjerne vært med selv, og jeg hadde definitivt slått deg i dårlig teknikk - men bare man kommer seg fram og koser seg underveis, så er vel målet nådd? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Målet var å ha det gøy og det hadde jeg, så målet ble nådd ;-) Teknikken er ikke dårlig, den var bare dårlig på slutten opp de siste bakkene for da var jeg grise-sliten ;-) Så, jeg skal ikke klage nei hehe

      Slett