søndag 1. januar 2012

Silja i 2011 vs 2012

Treningsåret 2011 vs 2012
I 2011 var fokus å bygge en utholdende base. Fart, konkurranser og tider var derfor helt underordnet denne sesongen. Jeg gleder meg likevel over både 5 og 10K pers i 2011 ;-)

I 2012 skal basen som ble bygget i 2011 utvides, tider skal senkes, kvalitet skal dyrkes og ambisjonene skal skrus opp!! Vi fortsetter altså å bygge videre på snømannen i 2012 ;-) Godt nyttår :-)

Anti-skryt
2011 var også året hvor det ble inntatt flere kalorier pr dag enn det som ble forbrent. I 2012 skal det inntas omtrent like mange kalorier pr dag som det som forbrukes pr dag. Og six-pack’n som jeg i 2011 pent pakket inn bak flere kilo med sjokolade skal altså i 2012 sirlig pakkes ut igjen.

Vær på vakt: anti-skryte bilde følger!!!
Musklene skal pent pakkes frem igjen ;-)

Videre skal jeg i 2012:
1. Ta backup av treningsfilene mine
2. Fortsette å holde meg langt unna lavkarbo
3. Se mindre (dritt) på tv
4. Spise minimalt med unødvendige sjokoladekalorier
5. Sørge for at inntaket av nødvendige sjokoladekalorier ikke understiger inntaket i 2011
6. Innse at Pepsi max er helt ut i 2012
7. Og at vann er in
8. Sitte litt mindre på gjerdet
Klassisk gjerdesitting ;-)

9. Spise mer fisk (ett punkt som inkluderer å få Tim til å spise mer fisk også!)
10. Spise opp alle julekakene
11. Late meg mindre
12. Lage flere engler i snøen
13. Sove mer
14. Bli rik og kjøpe et rødt hus i skogen.... Drømme, drømme, drømme.... ;-)

Jeg tror 2012 kommer til å bli et heidundrende knakbrakende bra år for oss alle!! ;-)

21 kommentarer:

  1. Siri, JO! Men ikke Pepsi max til middag hver dag!! That's the difference ;-)

    SvarSlett
  2. Du har jo flat mage og musklene kommer jo fort frem der! Forstår ikke hva du klager for! ;)

    SvarSlett
  3. Nina, hvem sa at jeg klagde?? ;-) Jeg har verken til hensikt eller noen gode grunner for å klage på verken magen min eller annet! Amen! ;-)

    SvarSlett
  4. Ut med Pepsi max! Det er for folk som slanker seg, men aldri lykkes!

    SvarSlett
  5. Pepsi max er noe svineri!! Og du har nok rett Anne-Brit i at det er mange som forsøker å slanke seg som drikker pepsi max. Jeg tror likevel at det er flere enn denne kategorien mennesker som drikker pepsi max i store dose; feks de som holder vekten under kontroll som feks mange av de som trener jevnt og mye! osv. Her i huset var det ikke uventet min kjære som dro med seg denne uvanen i hus; selv drakk jeg aldri pepsi max (i alle fall ikke daglig!) før jeg møtte han. Så, nå er jeg tilbake på vannvogna og det føles mye bedre altså;-)

    SvarSlett
  6. Ang. pepsi max så har jeg greid å kutte det helt ut. Drakk mye pepsi max før, men nå har jeg sluttet helt!Det frister ikke i det hele tatt lenger... Liker verken smaken eller lukta! Så to måneder uten, så kanskje du er kurert! Det var i alle fall jeg!

    SvarSlett
  7. Pepsi Max, Läkerol.. det er for aerobicintruktører på(fra) 90-tallet!;-)
    Ellers fine og absolutt overkommelige mål, selv om det med julekakene nok kan kræsje med antall sjokoladekalorier, kalori er kalori uansett hvor det kommer fra (apropos aerobic-instruktør...)
    Og får du hus i skogen med så mye snø rundt kommer garantert magemusklene til å tvinges frem, så mye måking da gitt!

    SvarSlett
  8. jaja, Pepsi Max er altså ut....

    Sett fra mitt ståsted, så er det fortsatt in! Jeg drakk mye mere før i tida - og er fornøyd med det inntaket jeg har nå.
    I min verden hvor massevis av ting i så måte er forbudt - så er Pepsi max en av mine "gleder".

    Også blir det litt tullete å si at Pepsi Max er for folk som slanker seg, men aldri lykkes! Jeg vil nå si at det er helt andre grunner til at folk ikke lykkes med det da.

    Slanking har med endring av livsstil å gjøre det! Og det er det folk ikke klarer over tid.
    Jeg er rigid i min måte å drive kosthold osv. jeg sier ikke at min måte er best! jeg vet det er mange svakheter der - og pepsi Max er sikkert en av dem! Men så lenge jeg ikke drikker 3-4 liter pr dag - som jeg faktisk har gjort, så er jeg fornøyd jeg :)

    SvarSlett
  9. Anna, forskjellen er blant annet at julekakene begrenser seg til en liten boks mens sjokoladekalorier sprer seg utover hele året, hver dag, ca 200g pr dag.... og DA har det litt å si om kaloriene kommer fra en liten boks med kjeks eller fra sjokkis ;-) Og det er som sagt kun de unødvendige sjokkis-kaloriene som skal ut fra ukes-inntaket mitt. Og def. på "unødvendige kalorier" kan vi komme tilbake til ;-)

    SvarSlett
  10. Tim, alt er relativt!!! Og jeg er helt enig med deg i at den mengden du drikker pr i dag er en av dine gleder som du skal opprettholde! Og selvsagt er det bedre med 0,5l pr dag enn 3-4l pr dag! Dessuten er det totalen som blir avgjørende og du forurenser feks ikke kroppen din med mye annet søl slik som jeg gjør! :-)

    SvarSlett
  11. Ann-K., jeg sluttet i romjula og har ikke savnet pepsi max en halv meter en gang; ingen abstinenser heller ;-)

    SvarSlett
  12. Hei Silja.

    Godt Nyttår! Fantastiske mål for 2012:-D

    I tillegg til mine egne mål kan jeg også signere for mål 2, 9 og 13!

    Gleder meg til å følge deg og nye rekorder i 2012!

    Mvh Janicke L.

    SvarSlett
  13. ....og sporty mage!

    Veltrente jenter er de kuuuuuleste! Skinnytynn er uuuut!

    Janicke L. igjen

    SvarSlett
  14. Takk Janicke, godt nyttår til deg også ;-) Folk får se ut som de gjør for min del; alle er vi ulike!!! men jeg foretrekker 2kg for mye enn to for lite for min egendel og generelt men som sagt: folk er ulike og slik skal det også være ;-) 4kg for mye derimot... 4kg + generert pga for mye sjokkis spising ha-ha det trenger jeg strengt tatt ikke ;-)

    SvarSlett
  15. Haha, morsom du..og søt! Dine drømmer kommer garantert til å gå i oppfyllelse!

    SvarSlett
  16. Så artig! Slenger meg med på litt antiskryt av meg selv, her har det også blitt inntatt litt mer kos enn det kroppen har forbrent. Tror jeg i grunnen slenger meg med på alle punktene dine! Måtte 2012 bli et heidunrandes godt år for deg=D

    SvarSlett
  17. PEPSI MAX 4EVAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  18. hehe, noen er pro og andre er anti pepsi max; I don't care, for alt er som sagt relativt og det er totalen som teller ;-) Jeg klarer meg fint uten pepsi max men andre laster, som sjokoladespising, det slutter jeg aldri å spise!!! ;-) 4EVAHHHHHH :-)

    SvarSlett
  19. Jeg har et av egen erfaring godt tips for å kutte ut all slags ugunstig drikke: selg bilen, og det er for tung å dra med de bæreposene hjem fra butikken hver dag ;-)

    Lykke til med alle mål for 2012! Mitt tips er å tenke litt mindre på alt som har med mat å gjøre, så vil det automatisk ta litt mindre plass i hverdagen.

    SvarSlett
  20. Haha, godt poeng Marit! Selger vi bilen så vil jeg også bruke en hel arbeidsdag på hente/bringe i barnehagen samt at jeg kommer til å bli veldig sprek ;-)

    SvarSlett