onsdag 25. januar 2012

OBIK Skigo karusellen

I dag har jeg debutert som fotograf for KONDIS på skirenn. Det var ikke så lett.... Unna vei her kommer vi ;-)

Jeg har aldri tatt bilder på skirenn, aldri brukt bliz og slettes ikke tatt bilder i mørket eller i dårlig vær.... og heller ikke hadde jeg brukt dagens kamera tidligere.

Så egentlig snakker vi bare en helt vanlig dag i SS Amundsen sitt liv; mye nytt som man bare må finne ut av på sparket (learning by doing)! Utfallet ble ikke så aller verst (....etter at jeg hadde slettet minst halvparten av bildene....sa hun og sukket oppgitt) selv om jeg slettes ikke var fornøyd med egen innsats (fordi jeg er en pedimeter som ikke kan fordra å ikke få til alt helt perfekt på først forsøk!!) så skjønner jeg jo at jeg må være litt raus med meg selv: det var jo tross alt skifoto debut ;-) Jeg var sånn passe fornøyd med dette bildet, ikke helt skarpt, men litt kult var det likevel ;-)

Vil du bedømme resultatet kan du ta en kikk på artikkelen på kondis.no HER ;-)

Har DU planer om å delta på karusellrenn i kollen i år???

14 kommentarer:

  1. Å ta bilder i skumring er jo kjempevanskelig, spesielt om man skal ta bilde av noen som går fort forbi:) Men jeg synes det var fine bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det var usedvanlig vanskelig.... ;-)

      Slett
  2. Du klarte det jo kjempebra! Å ta bilder med snø er vanskelig.

    Etter å ha lest kondisartikkelen din har jeg den største sympati med Tim. Nedoverbakkene er verst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hem.... tror ikke dere to har fått farts-genet; eller du har kanskje fått det men mistet det kanskje da du knalla skia i bakhue hehehe ;-) Hvis du ser på bildet av Tim og ser den lille kulen bak han så kan jeg informere om at han så ut som kalvbeinte-Bambi på vei ned der og DET er jo ikke en bakke, knapt nok en kul! ;-)

      Slett
  3. snø er vanskleig..folk på snø enda vanskligere..og folk på snø i slumring og med reflekser på klærne er verre en verst...så dette fiksa du bra:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit; du kan å oppmuntre!!! ;-)

      Slett
  4. Kalvbeinte Bambi? Også fra deg da!!! hmm...

    SvarSlett
    Svar
    1. Men jeg elsker deg jo; holder ikke det?? ;-) Neida, sååååå ille var du ikke men det syntes at kul uten trikkeskinner ikke var noe du likte ;-)

      Slett
    2. Dessuten: hvem kastet en neve sand først da han skrev noe slikt som "Silja blir ikke sint. I alle fall ikke i offentlighet" ;-)

      Slett
  5. haha! Neste gang skal jeg stå i hockey.!!!! det er helt klart! Men , noen skiløper har du ikke giftet deg med....er mere Run Tim, run.....love u 2 :)

    SvarSlett
  6. Hei,

    Ser du driver med triatlon også. Har du sett disse to blogginnleggene? http://www.forlagsliv.no/inspirasjonoginnsikt/2012/01/13/jeg-vil-ogsa-se-bra-ut-naken/
    og
    http://www.forlagsliv.no/blog/2012/01/24/gjesteblogg-av-fred-arthur-asdal-jeg-vil-jo-bare-se-bra-ut-naken/
    mvh Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente! Nå har jeg sett og lest begge innleggene ;-) Boka til Fred Arthur ankom forøvrig i poskassen vår i går... og vi er liksom ikke helt sikker på hvem som er avsender; forfatteren selv kanskje?

      Uansett: veldig fint blogginnlegg! Jeg kjenner jeg ble veldig gira av å lese det du hadde skrevet og kjenner trangen til å ta meg en liten løpetur ;-) Jeg gleder meg også veldig masse til å lese boka!

      Slett
  7. Ser veldig bra ut, spør du meg ;)Og, ha en god helg!

    SvarSlett
  8. Du er jo kjempeflink! Hurra for deg :)

    Og PS, så blir jeg varm i mitt svenske bananskrellerhjerte, når Hellnerbakken nevnes.

    SvarSlett