fredag 13. januar 2012

Karbo-loading :-)

Helga er her og det skal selvsagt trenes; da må det lades godt opp i forkant ;-)

Mot normalt så har det denne uka vært litt "trengt med middag"; det har rett og slett bare ikke blitt kokkelert så mye. Så i dag var det på høy tid at jeg lekte kokk og skal man først leke kokk så må man gjøre det ordentlig; her spares det ikke på kaloriene og heller ikke på den frie fantasien ;-)

Dagens middag: kylling og pasta carbonara: smakte veldig godt ;-)
Kokte fullkornspasta og stekte kyllingfilet kuttet opp i små biter.
Til 500g pasta brukte jeg:
1 løk
4 sjampinjonger
En boks erter
Kvernet pepper
Surret dette sammen med kyllingbitene

Blandet sammen
ca 3dl matfløte
3 små egg
litt buljongpulver

Blandet alt sammen til slutt og lot det koke inn litt før jeg serverte med revet parmesan; DIGG ;-)

Kommer garantert til å lage denne retten igjen snart (men først skal jeg spise opp restene i morgen selvsagt).

Så da bør vi være godt forberedte til alt hva helgen måtte bringe!!

Hva er dine treningsplaner for helgen??? :-)

5 kommentarer:

  1. Dette virket fristende!
    Selvlaget oppskrift?
    Godt tenkt :)

    SvarSlett
  2. Anonym, jeg søker inspirasjon på nettet, drar ut essensen fra oppskrifter og komponerer resten selv... klarer sjeldent å følge en oppskrift slavisk ;-) Denne pasta'n ble lagd på samme måte: jeg puttet oppi det jeg hadde lyst på.

    SvarSlett
  3. Det så virkelig godt ut=) Her ble det kokkelert tapas på torsdag, og spiser fremdeles av restene i dag. Treningsplanene for helgen er å løpe langt og lengre enn langt, og spise masse god mat. God helg!

    SvarSlett
  4. Dette så både godt og ganske enkelt ut! Alltid glad for din matblogging!

    SvarSlett
  5. Det så digg ut! Lager carbonara ofte selv, men må innrømme at det sitter LANGT inne å bruke fløte..du vet, nå er vi inni det der med Pepsi max osv...;-)
    Av mat blir det taco på fredag og rester på lørdag (hvis det forresten var en rett jeg måtte spise hver dag resten av livet, ville det garntert vært taco!), søndag tror jeg det blir kjøttboller og potetmos. Får se, det er min lille tyrannosaurus rex på 3 år som styrer for tida.
    Og denne maten får ben å gå på av to timer på SATS lørdag og en mølleøkt på søndag. Uteløping frister helt klart mer, men barnevakter vokser dessverre ikke på trær.
    God helg videre.

    SvarSlett