mandag 30. januar 2012

Intervall comeback

Første intervalløkta siden 14 November... kort oppsummert: jevnt og bra ;-)

I dag ble jeg med på Treningscamp sin mandagstrening inne på Bislett (som du kan lese om HER). Ti runder skulle løpes. Og for å "skryte" litt: her er definisjon på hvordan pulskurver skal se ut etter en vellykket intervalløkt; pulsen øker sakte på hvert drag og pulsen ligger hakket høyere for hvert drag. Altså, ingen yo-yo løping og ingen smeller underveis. Perfekte kurver ;-)

Og ganske jevne runder: 02:33-02:33-02:32-02:31-02:29-02:30-02:28-02:27-02:29-02:25min.

I det hele tatt en veldig grei comeback-økt i dag!

Og når jeg i tillegg hadde egen privatsjåfør, Marianne, og Siri som medpassasjer i baksetet så ble lattermusklene utvilsomt også trent litt ;-) Hvilken service sier jeg bare; bli hentet og fraktet til og fra trening.... hvor mange løpegrupper kan tilby slikt?? ;-)

19 kommentarer:

  1. fantastisk innsats i kveld - skulle gjerne vært der! next time... flinkis :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du, du skal ta pushups du ;-)

      Slett
  2. Bislett virker som et utrolig koselig sted å løpe på. Både sosialt og effektivt! Henter privatsjåføren fra Bergen også mon tro..?:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja... vi kan kanskje ta en tur over fjellet å plukke deg opp, men jeg lover ingenting ;-)

      Slett
  3. Det var fine kurver, ja! Bra jobba! :D

    SvarSlett
  4. Kjempe fint å kunne løpe sammen på Bislett også da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, det er knall!! Vi er priviligerte som kan løpe inne på Bislett!

      Slett
  5. Vi er heldige ja:-)
    Takk for økta!

    SvarSlett
    Svar
    1. Priviligerte! Selv takk ;-) Spesielt for nasjonalsangen på siste draget... herregud for en gjeng ;-)

      Slett
  6. Nasjonalsangen?!? Skjønner jeg gikk glipp av store saker de siste par rundene. Er imponert over disiplinen din til å løpe jevnt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er ikke nasjonalsang påkrevd på camp a? ;-)

      Vel, øvelse gjør som regel mester og det er bedre å posjonere ut kreftene så man klarer å yte bra hele økta enn å brenne kruttet i starten og av slutte dårlig; det gir ikke samme treningseffekten om man går i veggen med et smell underveis og motoren dør! Man skal heller ikke spare for mye krutt, så, det gjelder å finne balansen ;-)

      Slett
  7. Perfekte kurver...
    Ofte er det det rundt/ før/ etter treninga som er det beste.
    Hvordan er det på Bislett nå om dagen, levelig eller helt stappa?

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt er relativt men mandag kveld er ikke den beste dagen hvis man vil ha alburom.... skal du kjøre testløp ville jeg valgt en helgedag eller formiddag. Skal du løpe og orker litt sikk-sakk så kan du løpe på kvelden. Se an formålet litt først! men folkesky bør du ikke være ;-)

      Slett
  8. Det var Treningscamphymnen, fritt basert på Ja vi elsker. Hva er galt med det a liksom??

    Anna: Det var ikke så gærnt i går, tror det verste nyttårsforsettjaget har lagt seg litt nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke galt, men høyst påkrevd spør du meg! Og jeg foreventer at du fortsetter :-)

      Slett
  9. Appropo Bislett, det er et topp sted.
    Men jeg kunne tenkt meg to forbedringer.

    1) Skru ned temperaturen litt sånn at det ikke føles som på en het sommerdag
    2) Gjør noe med de hvite veggene.

    Det blir ganske ensformig å løpe rundt og rundt hvis man tar mange runder.
    Hva med å ha et motiv på veggene, f.eks fra Sognsvann rundt :)
    Dvs at man har fotomotivet fra vannet på innerveggen og skogen på ytterveggen.
    Veldig kreativt forslag, men rom med foto-tapet har en utrolig god effekt.

    SvarSlett
  10. Grunnen til at Sognsvann-motivet kan passe bra er at idrettsutøvere i gamle dager dro opp til Sognsvann for å varme opp før konkurransene startet på Bislett.
    Idag kan de varme opp på innendørsbanen på Bislett, men ser bare hvite vegger.

    Hadde vært kult å kunne gjenskapt hele Sognsvann rundt. At man passerer brua, bryggen, sandstranda etc. etterhvert som man beveger seg rundt banen :))

    Da blir det ikke bare Sognsvann rundt, men en slags SRM året rundt :)

    SvarSlett
  11. Du får sende inn forslaget til Bislettaliansen ;-)

    SvarSlett
  12. Fy søren, inponerande!! OG inspirerande - eg må jammen sjekke ei økt mæ pulsbelte att eg au... :-) (Mæn trur ikkje mine tøppar bli sø raude som dine...:-) :-)

    SvarSlett