søndag 15. januar 2012

Hevnen er søt og jeg fryder meg ;-)

Dagens opptur: 30km på ski (2t35min): KNALLfornøyd ;-)

Etter gårdagens kollaps måtte jeg bare reise kjærringa i dag!

I går brukte jeg 63min opp værstingbakken (8km); i dag: 56min!
I går ventet Tim i 5min(!!) på toppen av bakken før jeg ankom; i dag: 40sek!
Heggeli og Løvlia "over there" ;-)

Det er to disipliner jeg behersker bedre enn Tim: svømming og ski. På svømming har jeg fortsatt overtaket men på ski.... nå begynner jeg å få problemer med å holde Tim bak meg ;-)
Ser litt "herpa" ut men smilet var på plass igjen i dag ;-)

Årsak:
jeg er i dårligere form nå (mangler utholdenhetstrening) og Tim er bedre teknisk og tryggere på ski. Dagens kurver; ganske seig den første bakken ;-)

Der jeg tidligere hadde et lite overtak (på flatene og utfor) er Tim blitt bedre. Hans styrke har hele tiden ligget i hans enorme utholdende kapasitet; min styrke har vært at jeg er bedre teknisk enn han samt uredd i utforbakkene. Så selv om Tim sist vinter gikk som et lokomotiv i bakkene så klarte jeg å innhente forspranget på flatene og skled forbi. Resultatet var at vi totalt sett gikk omtrent like fort og dermed kunne gå treningsturer på ski sammen.
Genialt ;-)

Nå som han er tryggere kommer han altså nærmere meg i sporet og jeg hadde dermed ingen mulighet til å gå fra han i dag ;-) Han var en KLEGG som jeg ikke klarte å riste av meg i dag: MORO :-) Vi skal nok få Tim til å bli litt tøffere i utforkjøringene med tiden ;-)

I dag ble det også tid til 10min pause underveis; først 5min "vaffel-pause" (Honey Stinger energi-vaffel) rett etterfulgt av 5min skravlepause med Thomas. Jeg benyttet også anledningen til å nyte solen over vannet så jeg koste meg et par-tre kilometer før kleggen igjen kom å beit meg i halen og jeg måtte sette opp tempo litt på veien hjem ;-)

15 kommentarer:

  1. Kleggen syns det var moro han også. Ski er i grunnen ganske moro på dager som i dag. Og det er moro å se at du faktisk IKKE vil bli tatt igjen...Det er jo bensin de luxe for meg. Men å skryte mine skiferdigheter opp i skyene er vel ikke helt riktig da :)

    Den dagen jeg tar deg utfor også - DA kan du ta det frem igjen!
    Men gøy var det i dag altså. Jeg digger å se deg fighte !!!!!

    SvarSlett
  2. Koselig med skitur! Og koselig med vaffel-pause, det hører jo med=)

    SvarSlett
  3. fantastisk kult at dere trener sammen og digger det! sånn det skal være. heia vennlig konkurranse på hjemmebane :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja så lenge de hjemlige fightene kun er venskaplige så kan vi godt slåss hver dag he-he ;-) Nei, det er moro og motiverende å ha slike ski-fighter!

      Slett
  4. Bra jobba! (..du får mine økter til å virke som..nothing i forhold..jeg må skjerpe meg skjønner jeg..)

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager det er ikke meningen å blekne øktene dine!! Du skal uansett ikke sammenligne deg med andre; hvis jeg sammenligner meg med andre så ender det med at jeg legger meg under dyna og gir opp og det blir jo bare helt feil! Du skal være fornøyd med egen innsats uansett! Amen ;-)

      Slett
  5. Det må ha vært energivaffelen som gjorde at Kleggen kom tilbake og beit seg fast! Herlig innsats av begge to. Mine 16 km på lørdag blir bare blåbær sammenlignet med dette... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du løp sikkert noen små mil i tilegg så totalt sett tipper jeg du slo oss grovt ;-)

      Slett
  6. Bare at du prøver deg på samme bakke på 8 ! km to dager etter hverandre på SKI...jeg mister pusten.
    Det er veldig bra med litt vennskapelig konkurranse. Jeg holder med Tim, man kommer nokså langt med styrke, utholdenhet og manglende teknikk, selv kalvbeint ned bakkene (hei, var dette en beskrivelse av meg selv eller?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er slik at Tim kommer langt med utholdenhet og manglende teknikk på lik linje som at jeg kommer langt med teknikk og manglende utholdenhet ;-) Jeg holder likevel en knapp på at utholdenhet er viktigst (og det fikk vi jo forsåvidt bevist i fjor på 56km-duellen vår i HK skimaraton; dog det ikke var mange minutter som skilte oss!).

      Slett
  7. 30 km på 2:30! Det er fort! Du er jo en ekte skiløper!

    Venter i spenning på neste formbilde...

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja, fort og fort.... til å være trening, årets andre tur og til å være helt død i kroppen så var det mer enn godkjent. Skulle gjern løpt opp bakkene men det får bli i mitt neste liv tror jeg ;-)

      Neste formbilde... huff og huff ;-)

      Slett
    2. Synes det var megaimponerende!

      Kan også melde om at skiskoene er 100 % gnagsårfrie. Testet dem over 20 km i går, og de satt som et skudd. Myke og fine i hælen.

      Slett
    3. Svarte svingende tordivel altså: hva heter skoene?? Må vel legge inn et lite forslag om å anskaffe nye sko (IGJEN!), alle gode ting er tre heter det visst... ;-)

      Slett
  8. Tror de bare heter alpina. Det er de eneste som er helt røde med alpina i hvit, stor skrift på siden. Også er de ukristelig dyre, selvfølgelig! Men det er klart man skal ha utstyret i orden ;)

    SvarSlett