lørdag 14. januar 2012

Årets første skitur

Uggen før start og (m)uggen etterpå ;-)

Etter å ha vært uggen i formen hele uka hadde jeg et lite håp om at jeg skulle være kvitt dritten i dag, men, jeg var ganske uggen i dag også. Det skulle likevel ikke hindre meg i å ENDELIG få testet de nye skiene mine ;-) Trangt om plassen i dag ;-)

Planen var å gå til Løvlia (35km) men jeg måtte kaste inn håndkle ALT for tidlig i dag, dessverre! Det var rett og slett bare ikke dagen for fysisk utfoldelse. Jeg la meg raskt inn bak Tim i sporet for å spare krefter. Det går oppover den første timen og midt i bakken stoppet vi for å legge på litt mer feste.... noen (nevner ingen navn!) la på ca tre ganger så mye mer festesmøring enn meg; noe som resulterte i at jeg ble kraftig parkert etterpå i siste del av bakken opp til Pipenhus!! Smørestopp

Jeg tror rett og slett at jeg brente opp det lille kruttet jeg hadde den første timen opp til pipenhus for da jeg kom opp dit var jeg helt TOM og hadde mest lyst til å kaste skiene langt inn i svarteste granskauen ;-) Jeg orker ikke smile en gang... og det sier i grunn alt!!

Jeg valgte derfor å snu og skled slukøret ned bakken igjen.... men, fra å ville kaste skiene åt skogen så er jeg veldig fornøyd med 1,5t ute i frisk luft (selv om pulsen var høy og magen ulte på slutten). Selvforklarende ;-)

Og skiene: de innfridde!! ;-) Jeg må bare ta høyde for at armene er veike, teknikken sånn passe og formen ikke er helt på høyden og kompensere for dette med å legg på litt mer smøring så jeg ikke sliter meg helt ut på vei opp.

Og så skal jeg selvsagt ha med brødskiver og fyrstekake i lomma neste gang ;-)

10 kommentarer:

  1. Sesongens første tur ender alltid i tårer for meg, ingen skam å snu (eller spise store mengder Godt & Blandet midt i en oppoverbakke)<-- dette har naturligvis aldri skjedd meg... hrmmm...

    Neste gang håper jeg du pakker med solbærstoddy og Kvikk Lunsj ;)

    SvarSlett
  2. Anna, jeg skal pakke sekken full med alt tenkelig og utenkelig nødvendig utstyr neste gang ;-)

    SvarSlett
  3. Ja, nok mat er alfa og omega på skitur. Og uggen på skitur er ekstra uggent!
    35 km høres vanvittig langt ut. Jeg har aldri gått over 15 km.

    SvarSlett
  4. Lille søster, jeg håpte at frisk luft skulle lette litt på trykket, og det gjorde det så absolutt! Det var bare det at jeg hadde litt lite å gå på liksom (siden formen har vært slækk denne uka). Så etter en time i oppbakke med puls på 170 så var jeg jaggu ganske sliten. På vei ned begynte magen å rumle av sult og da kom den uggene følelsen tilbake... men det var digg å være ute altså og jeg snudde jo i tide!! så det gikk helt fint, ble bare ikke noen kanon-treningsøkt liksom; men det får jeg ta en annen dag ;-)

    SvarSlett
  5. Minner mest om barndommens turer det der. Trodde jeg skulle like skituren på forhånd, men så var det absolutt ikke sånn når man kom ut. Huff, neste gang blir garantet bedre! Skal jo ikke så mye til...

    SvarSlett
  6. Janicke, ski er som alt annet, inkl. løping: man trenger en frisk kropp med masse energi om treninga skal bli bra ;-) dagsform er avgjørende på ski også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blir alltid like imponert når noen går over 3km på ski, så min beundring er på plass
      , men det jeg hengte meg mest opp i var vaflene, er det virklelig to ff.
      Vaffler ser det veldig rart ut??

      Slett
  7. Ski er ganske mye mer tiltak enn løping, men fordelen er jo selvfølgelig at man svusjer unna i utforbakkene! Det gjelder å se de positive sidene ved langrenn, ellers hadde det bare blitt løping her i gården, iallfall.

    SvarSlett
  8. Siri, ski er fantastisk for sånne som meg som ikke kan løpe så langt. Uten langturer på ski om vinteren ville det ikke blitt noen lanturer på meg gjennom året ;-)

    Ingalill, ja vi lo litt av vaffler ;-) Nei det er virkelig IKKE to ff i vafler (og det ser selv jeg som er "små-dyslektiker").

    SvarSlett
  9. Oi, det må være det eneste bildet som fins av deg der du ikke smiler! Og det sier jo litt om hvor blid du er :)
    Det ser fantastisk ut der ute i "ski-verden", skal innrømme jeg ikke er lite misunnelig, og drømmer om en dag å kunne smøre mine egne ski (der sitter nemlig angsten min!)

    SvarSlett