onsdag 14. desember 2011

Å være skadet ER kjedelig (del I)

Å være skadet er udiskutert ukult og det å ha treningsfri pga skade føles bortimot bortkastet.

Å være syk er også udiskutert ukult og føles også bortimot bortkastet.

Derimot, å være skadet OG syk samtidig føles ikke like bortkastet.....

Forstå det den som kan men sånn har jeg det, faktisk. Ingenting er mer nitidig kjedelig som å vente på at en skade skal leges, men, om jeg da er syk mens jeg er skadet, ja så går ventetiden merkelig nok raskere.... da er det liksom ingenting jeg får gjort uansett, kroppen hadde ikke orket å trene uansett. Snodig det der altså.... hvordan sykdom i skadeperioden kan bidra positivt for psyken min. Kanskje det i visse tilfeller faktisk ligger noe i dette uttrykket ”aldri så galt at det ikke er godt for noe”? ;-)

Sykdom kan altså korte ned ventetiden når jeg er skadet, men dette prinsippet gjelder helt klart ikke motsatt vei.... ;-)

Så skal det vel strengt tatt legges til her at dette prinsippet også kun gjelder for skader som går relativt for over da... det nytter liksom ikke å ha influensa i 12-måneder eller mer ;-)

Er det noen som kjenner seg igjen eller er det bare jeg som ”lider av” dette fenomenet??

Nå er det er bare å begynne å glede seg til oppfølgeren (del II) "Å være skadet er DRITT-kjedelig" ;-)

6 kommentarer:

  1. Når man er syk og skadet samtidig da blir ikke skade bortkastet, liksom. skjenner godt hva du mener, verre hvis man er først skadet i 3 uker og når man er bra blir man syke en uke til, f. eks.

    SvarSlett
  2. haha Ania, jeg skjønner at man må grave litt ekstra ned i tålmodighets/godteri-posen da ja ;-)

    På den annen side: kanskje det var en skjult mening, at det ikke var meningen at man skulle starte opp med treninga igjen riktig ennå likevel...? ;-) Silja

    SvarSlett
  3. Jeg kan slenge meg på " å være skadet er dritkjedlig åde del 2 og 3" For det er kipt! Jeg har ikke kunnet løpt siden i sommer, og svømming er ikke akkurat det samme, selv om jeg prøver å motivere meg.
    Kansje vi skullet laget en klubb? " skade klubben?"

    SvarSlett
  4. Hehe, ja er kjempekjedelig å være skadet. Men hvis man først er skadet, er det "like greit" å bli ferdig med influensaen samtidig;) Likte også da jeg hadde løpekne rett før eksamen i fjor - da hadde jeg ikke tid til å trene, og ikke kunne jeg trene heller. Altså hell i uhell, tross alt=)

    SvarSlett
  5. Mia, DER kjenner jeg meg veldig godt igjen: jeg løp på meg en skade 2 uker før eksamen i mikrobiologi og cellebiologi for mange år siden; to ganske heftige eksamner å ha med bare noen dagers mellomrom. Og jeg var hoppende glad for da hadde jeg to uker på å lære meg mikrobiologi, jeg hadde ikke forstått ett kvidder hele semestre ;-) Og ikke overraskende så er det vel den eksamnen jeg har best karakter på også haha. SÅ: aldri så galt at det ikke er godt for noe ;-)

    SvarSlett
  6. Koreksjon: jeg løp ikke på meg en skade, jeg forstuet ankelene!

    SvarSlett