torsdag 1. desember 2011

Turner ikke akkurat i taklampa for tida ;-)

Saken er som følger
For litt over to uker siden våkna jeg å hadde heidundrende vondt i lysken. Vel, ikke bare på den ene siden men faktisk var det vondt på begge sidene. Krise, eller ikke krise!??

Ryggmargsrefleksen min er å tenke logiske og finne plausible forklaringer på problemet før jeg eventuelt ser meg nødt til å freake ut; aldri motsatt rekkefølge!!

Og i 12 av 10 tilfeller evner jeg å finne en logisk forklaring og avblåser krisen, men i dette tilfellet klarte jeg ikke helt å overbevise meg selv..... Jeg har kontroll på ”de kjente og kjære” vondtene mine men denne smerten var helt ny for meg og da reagerte jeg naturlig nok med litt mer skepsis.

”Vi ser det an litt” sa jeg selv om jeg var skrekkelig usikker på hvordan jeg best skulle angripe denne ukjente smerteproblematikken.... ukene gikk og smerten sitter fortsatt i lysken som en illsint ilder!

Jeg kjenner ingen smerte når jeg løper men du verden som jeg kjenner smerten når jeg ikke løper!! Det er rett og slett urimelig smertefullt!

”Jeg ser det an litt til” sier jeg mens jeg løper minimalt og tøyer til jeg holder på å gå opp i liminga... ;-)

Heldigvis har jeg en hjelpsom mann som mer enn gjerne bidrar så jeg får både ledd og tøyd skikkelig! Og lurer du på hvorfor jeg snakker så rart: jeg er potte forkjøla å tett i hue og nesa ;-)

6 kommentarer:

  1. Det er jo et positivt tegn at det ikke gjør vondt når du løper?, er det ikke? Det er ihvertfall det jeg bruker å fortelle meg selv.
    (Har hatt et kne som kun
    oppfører seg rart når jeg går )

    Krysser fingrene for at det ordner seg.
    Ser ut som vi joggebloggers ikke helt har taklet snøfri vinter.

    SvarSlett
  2. For sånne som meg som tåler svært lite løpetrening så har denne høsten vært faretruende lang! Tidligerer år har snøen kommet i tide og jeg har sluppet unna skader ved å gå over fra løp til skitrening. I høst var jeg klar over at det ble et sjansespill da snøen uteble.... ;-) Hvem som går av med seieren gjenstår å se men jeg tro fortsatt at jeg skal klare å få til et samarbeid med hofteleddbøyerene :-) Silja

    SvarSlett
  3. Hmm... "Nye" smerter æ kjipt... Plei forkjølelsen/influensaen, sø du i alle fall bli heilt frisk, sø kan ein jau vurdere om det æ hovne kjærtlar som plagar deg? (Eg kan ingenting om det!!!) Uansett, håpar veldig du bli fort frisk og i slag att!

    SvarSlett
  4. Takk Marie! Må jo få fart på propellen igjen om jeg skal legge grunnlaget for Trollveggen;-)

    SvarSlett
  5. Leste om dere i Birkebeinermagasinet i dag. Sterkt og imponerende av både deg og din kjære, Silja!

    SvarSlett