mandag 12. desember 2011

Hverdagsdrodling

Noen ganger bare tyter det ut en hel masse rabbel og ræl.... i dag tillot jeg meg selv å rable skikkelig! Så hvis du ikke liker rabbel så bør du ikke lese videre!! :-)

Et innblikk i Silja's rabbelering
Jeg sitter og vrir meg i kontorstolen. Jeg er rastløs. På samme tid er jeg energiløs, trøtt og føler meg i elendig forfatning. Hvordan er en slik kombinasjon mulig? Jeg vet ikke.

Øynene verker. Nesa og bihulene er fortsatt tette. Hodepinen siger innover meg som den har gjort hver dag siste ukene. Lillegutt sier: promp og bæsj. Og jeg føler virkelig at han forstår meg og hvordan jeg har det for tiden, hva jeg lider av disse dagene. Diagnose: bæsj!

Jeg har som vanlig sovet alt for lite. Jeg har som vanlig høye tanker om å legge meg tidlig i kveld (også) selv om jeg vet at det bare er selvbedragstanker og at det virkelig aldri kommer til å skje.

Jeg har knapt trent siste ukene. Og jeg har for lengst passert knekkpunktet hvor rastløsheten og iveren etter å ta på løpeskoene har bikket over i satthet. Satthet? Et ord som jeg forøvrig ikke vet om eksisterer i noen Norsk ordbok. Satthet.... ordet smaker ikke veldig godt men sikkert bedre enn bæsj!

Så kommer rosinen i pølsa: besøket!

Det passer aldri med ubudne gjester. Spesielt ikke noen knappe uker før jul når en vitenskaplig artikkel skal avrundes på mindre en kortest mulig tid. Skrivesperren er den siste gjesten du ønsker i sådan stund.... men det var altså skrivesperren som kom!

Lillegutt sier: dobbelt bæsj! Og jeg nikket stille men samtykkende! Men i morgen skal gjesten reise, det har jeg bestemt, og jeg skal rekke å bli ferdig, jeg rekker det nemlig alltid.... jeg må bare tørke litt støv først!

Og mens jeg tørker støv så fortsetter dørstokken å vokse....

Kun Zatopek ville hatt selvtillit nok til å gi dørstokken et forsøk nå.... men jeg skal trene i dag! Jeg skal....tror jeg. Hvorfor heter jeg ikke Emil?

Jo, i dag SKAL jeg trene!

THE END

Og for de som måtte lure: JA, jeg vant over dørstokken og har faktisk trent i dag!



YES :-)

10 kommentarer:

  1. Yes Tone, dobbelt YES ;-) Silja

    SvarSlett
  2. Kanskje du skulle prøvd dette her (snakk om satthet): http://sprek.bt.no/sprek/Trener-som-astronauter-12713.html

    SvarSlett
  3. Gunhild, SÅ satt er jeg ikke blitt ennå hehehe, men takk for tipset! :-)

    Det første som slo meg var at dette var et ”stunt” for å trekke folk som ønsker å gå ned i vekt. Det gledet derfor mitt hjerte å lese ”Reklamen sier blant annet at de skal være effektive med hensyn til vektreduksjon”. Ryggmargsrefleksen min hadde altså rett! Videre ”Det er ikke tilfelle, sier Brekke”. Jeg hadde altså dobbelt rett i min mistanke!

    "Men treningen på vibrasjonsplattform har ikke sjanse til å matche andre former for kondisjonstrening, sier Brekke" og da er ikke jeg videre interessert lenger.... ;-) Silja

    SvarSlett
  4. Haha! Våre resonnementer er identiske :)

    SvarSlett
  5. Jeg liker å lese hverdagsdrodling :)
    Og du fikk jo trent! Tenker det også føltes godt!
    Tvitvi for skrivesperreoppløsning.

    SvarSlett
  6. :) enig med Marit, hverdagslesning er moro :)

    PUMP på meg i dag, MRL i morra, SPINN på torsdag - instruktør, så jeg må, til tross for forkjølelse ja..

    SvarSlett
  7. Kvørdagsdrodling æ hyggleg (lett å kjænne seg att!) :-)
    Træning æ jau sø mangt... Av å te træng ikkje kroppen puls og sure musklar! Av å te træng ein ikkje ta på træningstøyet, fe dynnstøkken æ sø høg... Mæn bare det å skulla UT i 30 minutt å kjænne været i fjæset og håret. Måtta gå sø fort at det ikkje bli kaldt! Høyre på favorittsangen og nynne (synge høgt) mæ! Funkar ofte (fe meg, og då bli det lite mæ 30minutt)!! ;-)

    SvarSlett
  8. Gult er kult!!
    Hi hi hi!

    SvarSlett
  9. Jepp Marie, helt enig ;-) Å være ute er for meg veldig viktig. "Å trene" er ikke bare "å trene" om du skjønner, det er så mye mye mer!! Å trene er for meg like så mye "å være ute". Å bli sterk, øke kondisjonen, øke kapasiteten: JA TAKK, men å være ute, med eller uten løpesko, ski osv gir meg mer ;-) Ingenting overgår fysisk aktivitet ute.

    Anonym, ja gult er kult, og rose + gult = ennå kulere (=Silja) hehehehe ;-))) Silja

    SvarSlett