onsdag 28. desember 2011

Desemberforkjølelsen nekter å slippe taket!

Desember kort oppsummert
Uke 48 og 49: forkjølet.
Uke 50: trening med lav intensitet.
Uke 51: ny runde forkjølelse.
Uke 52: fortsatt forkjølet...

Ja ja.... sånn går nu dagan ;-)

Fortsatt er vi forkjølet og det virker ikke som denne forkjølelsen har tenkt å forsvinne med det første.... det er bare en ting å si: bihuler er og blir til besvær! ;-)

Noen kvalitetstrening har det altså ikke blitt i desember; det har knapt blitt vedlikeholdstrening. Jeg priser meg uansett lykkelig for all trening jeg orker!!

Når jeg kikket gjennom loggen for desember-treninga så har det i hovedsak gått i to varianter:
1) 4,2km jogg ned til Gymclub (22min) etterfulgt av 20-40min core
2) 5,2km jogg "rundt huset" (+/-30min) etterfulgt av 20-40min core.

Et lys i mørket er at MXDC kolleksjonen på Gymclub nå selges med 75% rabatt....
Superlett og tynn jakke som jeg gleder meg til å teste ;-)

....og da ble joggeturen ned til Gymclub i dag verd slitet ;-)

Gleder meg til å teste jakka og ikke minst gleder jeg meg til kroppen atter orker å løpe litt lenger enn en skarve liten halvtime igjen ;-)

16 kommentarer:

  1. God bedring bjuti. Snart er det nytt år med blanke ark og nye muligheter.

    Tjohei :)

    SvarSlett
  2. Takk Anna! Og da blir det Hollywood-takter i parken !! Atsjo (=amen!) ;-)

    SvarSlett
  3. God bedring og tvi tvi.

    Hilsen fru hoste

    SvarSlett
  4. Ånei! Uff :( God bedring, Silja!
    (Stilig jakke, da :) )

    SvarSlett
  5. Så fin jakke! Hvem sa at man ikke kan kjøpe seg litt lykke?;)
    God bedring! Du får tenke på at kroppen har godt av å hente seg inn igjen i en periode med mindre trening, og ikke minst hvor mye energi du kommer til å ha når du endelig kan begynne å trene for fullt igjen=)

    SvarSlett
  6. Gi deg selv litt tid - ikke trén, da jobber kroppen både med forkjølelse og restitusjon (jada, som om ikke du vet mer om dette enn meg..!) God-bedring-klem kan du iallefall få!

    SvarSlett
  7. Kristin... hva skal jeg si? jeg har ikke over-anstrengt meg, for å si det slik, så jeg føler ikke at jeg har pusha og pressa kroppen unødig mye. Det har blitt mange dager uten trening og med mye god mat (+ snop), MEN, jeg skal vurdere total treningsforbud om ikke formen kommer seg innen et par dager nå. Det er vel slik at "en gang bihulebetennelse, alltid bihulebetennelse" forbannelse gjelder.... og litt jogging og frisk luft har faktisk lettet på hodepinen; og siden det ikke er minusgrader, ja så er det fristene med en lett joggetur innimellom ;-)

    SvarSlett
  8. Sier som de over. Snart er det 2012, og da er det vår rett rundt hjørnet.
    Godt Nyttår og god bedring.
    (her i huset er det heldigvis bedring, men ble litt skremt da en sørpeforkjøla mann nøys over hele meg på flyet idag. Krysser alt jeg har!)

    SvarSlett
  9. wow, 75% avslag?! og lekker jakke jo. er det bare meg som ikke vet (eller har oppdaget ennå) hvor dette Gymclub ligger? inspirerende blogg forresten. har i noen måneder nå tenkt å slenge meg med på treningscamp's onsdagsintervaller, men med barneuker og foreldremøter og juleavslutninger og influensa har det blitt med tanken. men i uke 1, ja da stiller jeg. og ja, trening er ok så lenge det gjør kroppen godt, men bihulebetennelse; det er bare vondt det. god bedring!

    SvarSlett
  10. frk linn, Gymclub ligger på skøyen, hoffsvei (like ved trikkestoppen). De har også et senter på Linderud (http://gymclub.no/). Nå er de kjøpt opp av Elixia så snart byttes de blå skiltene ut med grønne Elixia skilter men lokalisasjonen blir den samme ;-)

    Satser på at vi ses på Treningscamp i 2012 da ;-)

    SvarSlett
  11. Selger de treningsklær på Gymclub??

    God bedring forresten! Her er noen tips mot forkjølelse: http://jobbmagasinet.com/tips-mot-forkjolelse/

    SvarSlett
  12. Anonym, takk for tipset! Tror det er bihulene som gjør at forkjølelsen sitter i ekstra lenge hos meg. Og barn i barnehage er nok noe av årsaken til at vi eksponeres for diverse basiller hele tiden ;-) Og de selger klær på Gymclub ja; hvilke treningssenter selger ikke klær?? ;-)

    SvarSlett
  13. Jeg trener aldri på treningssentere, jeg trener alltid ute ;) Kanskje det er tingen mot forkjølelse :)

    SvarSlett
  14. Anonym, man skal i alle fall pusse tenner etter å ha trent på senter (som et forebyggende ledd) har jeg lært... ;-)

    SvarSlett
  15. Huff, fortsatt syk..Ikke bra! Masse god bedring og fortsatt god jul! Får nyte romjulen innendørs med Tour de Ski til bihulene gir seg ;)

    SvarSlett
  16. Har ikke vært mye trening i desember her heller om det er noe trøst!

    SvarSlett