fredag 30. desember 2011

Bislett calling

Kl.09 letter jeg på ett øye og min kjære spør ”hvordan er formen i dag??”. Jeg svarer at formen er fin. ”Er den??” kommer det litt vantro fra min høyre side. Jeg tar sats, åpner det andre øyet også og kjenner godt etter før jeg svarer ”JA... formen er fin den..... fra halsen og opp!!!”.

Og sånn føltes det altså: for første gang på lenge hadde jeg nesten helt fri pust gjennom nesa og hodet verka ikke slik det har gjort hver dag siste ukene.

Resten av kroppen derimot.... OMG! Jeg hadde vondt absolutt over alt!! Og da mener jeg absolutt over alt! For ei søppeldynge sier jeg bare ;-) Tim hadde ukas raske 10K i dag - 40:49min - respekt!

Bislett calling
Siden jeg ikke har løpt mer enn 4-5km/økt siste ukene hadde jeg ikke større ambisjoner i dag enn å bevege kroppen litt. Jeg ville være fornøyd uansett antall runder men håpet var å løpe 15-19 runder jevnt på 3:00 min/runde.

Startet klokkerent: 03:01 - 03:00 - 03:02 - 03:00 - 03:02 - 03:01 min/runde
Så skar det seg: 02:56
Så skjerpa jeg meg litt: 02:59 - 02:58
Så skar det seg igjen: 02:54 - 02:56 - 02:54 - 02:54
Så prøvde jeg å skjerpe meg (igjen): 02:58 - 02:57
Totaltid: 0:44:37,8 (snitt 5:26min/km) og 8,2km

Tøye, tøye, tøye.... lysken er fortsatt vond!

Det gikk uforskammet lett i dag (tiltross for stratosfærisk høy puls)! Deilig :-) Eneste grunnen til at jeg gav meg etter 15 runder var fordi Tim var ferdig med sin 10km da og jeg ikke ville tøye strikken alt for langt siden dette tross alt var første ordentlige løpeøkta på lang tid.... viktig å ikke gå ut for hardt fra start ;-)

Så, da er det bare å sette seg ned å formulere (for ikke å si laminere!) sine nyttårsforsett: for vi må vel ha noen forsetter for 2012, må vi ikke??? ;-)

4 kommentarer:

  1. Utrolig jevn løping da!
    Jeg prøvde meg på Bislet og startet med 2.25-runde for så å løpe flere på mellom 2:30-2:40.
    Det gikk saktere og saktere, og jeg endte på 50 minutter etter 18 runder.
    Synes forresten det er ganske varmt på denne innendørsbanen.
    De kunne godt ha skrudd ned temperaturen noen grader.
    Selv med shorts og kortermet blir varmen for plagsom.
    Men det er bedre enn å fryse ute i kulda :)

    SvarSlett
  2. Så fint at du er tilbaake. Formen blir bare bedre og beedre. Hva blir nyttårsfortsett?

    SvarSlett
  3. Så bra at du formen er tilbake!
    Bislett må jo vera ein ideell plass å teste løpeformen nå om vinteren? I staden for å løpe ut på rutsjebane og i iskald luft?
    Håpar du er kvitt forkjølelsen nå!

    SvarSlett
  4. Jepp Imke, det er perfekt for fart, kvalitet og formtesting om vinteren :-)

    Ania, forsettene mine.... tja, vi får se ;-)

    SvarSlett