lørdag 1. oktober 2011

Oslos Bratteste -knallmoro!!! ;-)

Opptakten
Vi hadde som vanlig grusomt god tid og som alltid ender vi opp med å få grusomt DÅRLIG tid!

Polar hadde også en dårlig dag i dag: pulsbeltet ville ikke samarbeide. Tim tok klokka og beltet (og skulle forsøke å fikse galskapen) mens jeg bremset meg nedover fra Tryvannstårnet retning start (dette ble altså oppvarminga).

Tåka lå tykk i bunnen av bakken mens på Tryvann var det sommer og sol (5-7C forskjell i temp.). Siden vi bor i bunnen av bakken (def. av bunnen av bakken strekker seg ut over en del kvadratkilometer altså!) hadde jeg kledd meg der etter. Det resulterte i at jeg var søkkvåt(!!) da jeg ankom start noen minutter før pistolen fyrte løs.

Skovalg
Jeg rotet frem et par nedstøvede o-sko fra kjelleren (de har nok ikke vært i bruk siden 1814) og det var et knallbra valg! Innertier ;-) Perfekt skovalg i dag;-)

Starten
Jeg rakk å snakke med Siri, Anna B., Anna R., Synøve og Ellen før start (jeg innbiller meg at det var noen flere men jeg får skylde på tåkesynet.... jeg klarer bare ikke å huske hvem fler?). Anyway, Synøve tipset meg om følgende video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=ilv4ah1lisA&feature=related

På vei ned til start registrerte jeg at magen ikke var helt begeistret for all ristingen/bevegelsen; derfor valgte jeg å stilte til start helt bakerst sammen med Ellen, fordi: siden jeg ikke hadde anelse om hvordan dette ville ende føltes det altså riktig med en mer beskjeden startposisjon i dag.... ;-)

En av attraksjonene med dette løpet er jo luen man får. Dessverre har jeg et mikroskopisk hode, DET glemte jeg da jeg meldte meg på! Det blir altså enten conehead varianten eller denne varianten..... slipp meg ut, slipp meg ut ;-) HEY hvem slo av lyset???

Bedre enn fryktet
Jeg overdriver ikke om jeg sier jeg gikk 95% av løpet. Og jeg ventet hele tiden på å møte veggen, men den kom aldri; og jeg var nok litt i feigeste laget underveis, spesielt på slutten, for her kunne jeg helt klart løpt litt mer men.... slikt skjer! Jeg følte ikke at jeg gav jernet og det faktum at jeg er i stand til å smile rett før mål bekrefter at jeg ikke evnet å ta meg helt ut i dag, MEN: jeg er godt fornøyd uansett og for helsa sin del var det sikkert greit at jeg ikke ramlet over mål med spysmak i munnen ;-)

Magen bråka kun de partiene hvor jeg løp og siden jeg løp 5% av løpet så har jeg altså ikke noen grunn til å klage ;-) Og jeg tviler på at jeg hadde kommet fortere til toppen om jeg hadde hatt optimale forhold i forkant altså (bare så det er sagt!!). Tiden 27:15 = Godkjent!!

Takk til Ingunn og Anna R. som heia på meg rett før mål; håper dere så meg smile (for jeg smilte, gjorde jeg ikke??) ;-) Anna R.: du er helt RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååå!!! Et rivjern av en kvinne altså; jeg ligger i nesegrus beundring!! Hvordan er det mulig å løpe SÅ fort Anna?? :-)

Oslos Bratteste frister definitivt til gjentakelse!!! Ps. arrangør: kan jeg få barnestørrelse på lua til neste år?? pliiiiis :-)

10 kommentarer:

  1. Takk!

    Og 27 minutter er mer enn godkjent! Det er en haug med menn som sliter med den tiden der. Lua fra Oslos Bratteste er definivt et statussymbol både på stiene i marka og i skiløypene. Bær den med stolthet, uavhengig av størrelse.

    SvarSlett
  2. Du fikk sagt det Siri; statussymbol er akkurat hva det er!! Og nå som jeg har min egen lue er også JEG verd noe ;-) Lenge har jeg nemlig (grønn av misunnelse!) beskuet alle disse blå luene på min ferd i skog og mark men nå er det slutt på det! Så da passer det å si: til alle dere menn (og kvinner) som tror at jeg har siklet på dere: glem det, der lua deres jeg har sikla på!!! ;-)

    SvarSlett
  3. Kan man kjøpe en sånn, tru? -)
    Grattis, synes dere er ganske så rå alle sammen!

    SvarSlett
  4. Til meg var lua nesten litt trang, er vel litt tjukk i hue jeg da ;-)
    Jo, du smilte, og tror du la inn en aldri så liten "spurt" der på slutten, i den grad man kan spurte i så bratte heng.
    Og bare så det skal være sagt, så gikk jeg også sikkert 95 % av tida, og synes det var grusomt tungt og bratt. Men gjett om jeg skal være med neste år?!

    SvarSlett
  5. Jeg vil også være med neste år! Selv om jeg tror nok jeg foretrekker å kjøre NED slalåmbakker - på ski.

    SvarSlett
  6. Dette hørtes gøy ut! Kanskje jeg henger meg på neste gang? Blir nok 100 % gange.
    Man får jo selvtillit av å løpe rundt i den lua!

    SvarSlett
  7. Anna, tjukk i hue eller ikke, en jævel til å gå i motbakker er du definitivt!!!! Fatter verken hvordan det er mulig å løpe hele veien eller gå i et så forrykende tempo.... er bare en ting å si: RESPEKT!

    SvarSlett
  8. Hei fra arrangørene :)
    Kult å lese at du hadde det bra i går.
    Vi har luen i størrelse Small, og den bør passe hodet ditt perfekt. Kanskje vi kan fikse så du får en som passer?
    Mvh, Anders (en av arrangørgutta)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med kjempebra innsats, Silja! Morsomt å lese, og lua er definitivt et statussymbol ja ;)

    SvarSlett
  10. WoW Anders, om det finnes en lue som passer mitt knøttlille hode så sier jeg selvsagt: JA TAKK :-) Luen er jo ikke bare en lue, det er jo det store statussymbolet og mitt jeveste trofe (nest etter birkenpokalen hehe) ;-)

    SvarSlett