søndag 2. oktober 2011

Oktoberfesten er i gang!

Oktoberfesten er blåst i gang!
Og hvilken start på oktober det ble i år; samtlige bloggvenner deltok på Oslos Bratteste i går mens Marit løp på Eggemoen (jeg venter spent på rapport!). Hadde jeg vært frisk i forkant og følt at jeg hadde kunnet gjort unna en anstendig 5/10km så hadde jeg nok valgt Eggemoen jeg også, for løpet går nemlig på drømmeunderlag!! Jeg digger å løpe på dette barskogunderlaget som Eggemoen har å friste med. Sjekk underlaget; Furumomila går også på drømmeunderlag! (FOTO: Heming L. kondis.no

Listen over løp i September var lang men også Oktober har mye bra å by på; her er et selektert utvalg (selvsagt valgt fra hjertet):

Siljas drømmeliste for oktober:
01.10: Oslos bratteste/Eggemomila
04.10: Skjennungstua opp
05.10: SRM
08.10: Nøklevann Rundt (10km på grusveier)
12.10: SRM
15:10: Furumomila (10km på deilig skogsunderlag) / KK-mila (halvt asfalt, halvt grus)
19.10: SRM
22:10: Hytteplanmila (10km asfalt)
23.10: Mærraskallen (terrengløp)
26.10: SRM (avslutning og tradisjons fakkelløp)
29.10: Første løp i vinterkarusellen; Lørenskog halv. (21km) for de spreke og 5km for de litt mindre spreke (MEG!).

Nøklevann 2010: da Tim taua en jernfattig Silja rundt vannet og helt i mål (FOTO: kondis). I år skal presidenten få løp sitt eget løp ;-)

Skjennungstua opp
Første løp ut blir allerede på tirsdag (håper jeg!). Jeg skal være medarrangør på Skjennungstua opp og planen er å legge meg på hjul etter startfeltet så fort jeg har fått startet horden. Varm blir jeg nok fort så oppvarming trengs ikke. Ambisjonene er å jogge hele veien opp (aner ikke om det går men...) så får jeg en fin høypulsøkt. Eneste som gjenstår å få fikset nå er en barnevakt.... detaljer, detaljer ;-)

Nøklevann Rundt, Furumomila og Hytteplanmila anbefales selvsagt på det sterkeste.

Oktoberfesten blir nok i hovedsak med meg på sidelinja, men jeg skal forsøke å rydde plass i kalenderen så jeg får med meg noen av løpene!

HVEM av dere skal løpe hvilke løp??? :-)

14 kommentarer:

  1. Jeg er påmeldt Kk-mila og Hytteplanmila. Håper også på Fredrikstadmarka Rundt. Og selvfølgelig SRM.

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg er påmeldt KKmila. Fullførte ihvertfall påmeldinga på nettet, men mottok aldri noe bekreftelse.
    - tvilsomt om jeg takler mer en ett løp -))

    SvarSlett
  3. Furumomila og Hytteplanmila utgår dessverre pga. familiens planer, men jeg skal løpe Fredrikstadmarka rundt neste søndag, håper jeg får med meg Mærraskallen (hvor langt er det egentlig?), og regner med å løpe Lørenskog halvmaraton!
    Elsker oktober :)

    SvarSlett
  4. KK-mila (hvis barnevakt), Hytteplanmila og Lørenskog halvmaraton (værforbehold). Jo feler planer, desto fortere går disse litt tunge, mørke månedene.

    SvarSlett
  5. Skjennungstua opp, SRM, Nøklevann Rundt, Fredrikstadmarka, SRM, Furumomila, SRM, SRM (fakkelløpet), Lørenskog halv (21km) Gærningen! Jepp :))

    SvarSlett
  6. Marianne, du er ikke en gærning, men du tar helt klart KAKA!!! ;-)

    SvarSlett
  7. Astrid, mærraskallen har to distanser; 5 og 14km http://www.fossumif.no/langrennskiskyting/2/vare-arrangementer/marraskallen/

    SvarSlett
  8. Åh, for en nydelig løpehøst! Jeg drømmer om pers på Hytteplan, men tror jeg dessverre må droppe Nøklevann og KK før det blir skilsmisse og barnevernet henter ungene ;-)

    SvarSlett
  9. Ville bare sjekke åssen det står til..still going strong ser jeg!

    Forkjølelse og ryggplager her..ellers alt vel, huh..

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  10. Hytteplanmila! Hei!

    SvarSlett
  11. Silja: Takk! Ser ut til at 5-km'eren er forbeholdt de under 12, spørs om jeg klarer å lure meg inn der... ;) Men den lange distansen frister veldig, så jeg prøver å rydde plass til den!

    SvarSlett
  12. Ingen:( Hytteplanmila ville jeg gjerne ha hatt med meg. Kanskje jeg kan få byttet bort en jobbelørdag?

    SvarSlett
  13. Blir Skjennungstua i kveld, selvfølgelig! Merker allerede hvor stolt jeg kopmmer til å være når jeg har løpt alle de fem motbakkeløpene i Maridalen. Også blir det Hytteplanmila 22.oktober.

    Kribler i føttene!

    SvarSlett