mandag 24. oktober 2011

Å løpe med hjerte....

Å løpe med hjerte er helt klart å foretrekke! På gårdagens Sprintstafett på Ekeberg løp jeg uten hjertet mitt...

Å delta
Jeg mener det er viktig å delta på løp og på trening selv om man ikke nødvendigvis har dagsform til å "gi jernet". Man må liksom ikke være i topp-slag for å delta. Har man lyst har man lov er det noe som heter! Noen ganger kan en konkurranse være en fin treningsøkt eller bare et fint sosialt møtested. Så det er derfor ingen grunn til å bli sittende hjemme selv om formen kanskje ikke er helt på høyden :-)

Et annet aspekt er viktigheten av å støtte opp om løpsarrangement. For det er så enkelt som at uten deltakere og frivillige arrangører, ingen løp! Og når det gjelder nye løp er det ennå mer viktig at man bidrar for å skape litt blest rundt arrangementet slik at smitteffekten kan bidra til at nye løp får satt seg.

Sprintstafetten
Etter en drøy ukes avbrekk var kroppen klar for å tåle løping igjen og Team Bennett meldte seg derfor like godt på Sprintstafetten på Ekeberg. KUN for moro!! :-) Et noe redusert men smilende Team Bennett (FOTO: Heming L. kondis.no)

Stafetten er altså 6x1km hvorav laget består av to deltagere; mao. løper man annenhver og altså kun 3km pr hode. Easy! Treningscamp og SRM lagene.

Og dette gjorde vi altså kun for moro fordi TC og SRM hadde sin egen lille interne konkurranse ;-) Slike uskyldige påfunn som dette inspirerer! Her var det ikke snakk om å toppe lag eller utøve annen form for taktikkeri (selv om Heming var litt hemlighetsfull før start haha). Nei, det var kun snakk om å ha det GØY! Og det var gøy å kunne løpe sammen med min kjære; slike parløp skulle man hatt fler av; jeg tror det kan være bra for parforholdet ;-)))

Selve stafetten
Planen var å la kroppen styre farten, ikke presse, ikke tenke fart, bare flyte avslappet avsted og løpe teknisk BRA! Og fasiten ble akkurat slik: jeg løp teknisk bra og alt det der, men det var ikke noe sjel å spore i løpinga mi!! Det var først på de siste 200m at jeg hentet frem moralen og fikk opp pulsen... men overtrekkbuksa gadd jeg ikke ta meg bryet med å ta av før start (skremmende slapp holdning!) ;-)

Min kjæres kommentar var: ”du løp teknisk meget bra men det så ut som du ikke trodde på deg selv” og med det mente han at jeg løp avventende og ikke med hjertet. Jepp, den dommen kan jeg være helt enig i! Meget beskrivende. Jeg var helt klart ikke tilstede med hjertet og jeg følte meg som en ordentlig uispirert loppe som løp uten moral og med brekket på. Nei, det var rett og slett ikke bra!! Jeg skylder på smerter i nakken (forårsaket av en låsning som jeg fikk knekt opp i dag) som resulterte i litt dårlig humør og meget lav moral; jeg har sjelden ytt så lite som i går :-/ Slikt skjer!

NESTE ÅR, da skal jeg være mer tilstede med hjertet. Da skal jeg huske å slå på klokka, ta av overtrekkbuksa, ikke pådra meg kink i nakken dagen før, og pulsen skal presses så høyt opp at jeg får blodsmak i munnen og syra tyter ut av ørene!! BASTA bom! Men det var helt klart gøy:-)

ALLE bilder er hentet fra www.kondis.no og HER kan du lese om begivenheten!

11 kommentarer:

  1. Flere parløp! I Sverige har de noe som heter det, tror jeg. Man løper en 5 km runde fra hver sin kant, og legger sammen tidene. Genialt!

    SvarSlett
  2. Ah det var litt av en variant Anna! :-)

    SvarSlett
  3. Du stiller jo opp enten du skal løpe eller ei, og enten du skal løpe hardt eller "ta det som en tur". Synes du har en veldig god holdning til det hele!

    SvarSlett
  4. Janicke, det mangler ikke på entusiasmen og engasjementet i hvertfall ;-) Silja

    SvarSlett
  5. Herremin, det høres ut som en slitsom øvelse!

    SvarSlett
  6. Neida Siri, du hadde digga det! Neste år stiller du og din kjære :-) Det blir KNALL!!

    SvarSlett
  7. Er det lov å bruke hodelykt under SRM i morgen, eller vil det ødelegge for faklene?
    Det blir veldig trist å ta farvel med SRM for et halvt år.

    SvarSlett
  8. Anonym, det er absolutt lov med lykt! Det anbefales å løpe med lykt ;-)

    SvarSlett
  9. Håper elgen holder seg unna.
    Vil gjerne slippe å støte på den i mørket.

    SvarSlett
  10. Det hørtes gøy ut! Og jeg er helt enig: Man kan alltid delta, selv om man ikke er helt i form til å ta den helt ut.

    SvarSlett
  11. Syns du er flink som løp uansett. Det kommer oppturer og det kommer nedturer. Tenk at du på denne måten setter større pris på oppturene!

    SvarSlett