fredag 21. oktober 2011

Jeg overvintrer i ull

Vi bor i et kuldehøl!!!
I dag tidlig: -5C. Brrrrrrrrr. Og i dag ettermiddag: +4C. Helt tullete ;-)

Er det en ting jeg er god på så er det å fryse; jeg fryser irriterende lett. Det medfører at du ser meg iført mengder av klær størstedelen av året. Og om vinteren ligner jeg mer på en dunbelagt sau enn noe annet....

Jeg tror alle vet fordelen med ull, så jeg skriver ikke noe om det her og nå, jeg sier bare som sant er: ull er forbruksvare og jeg digger ulltøy både til trening og ellers :-)

Dyrt men påkrevd
Ulltøy koster og ull/silke koster ikke lite det heller. Når dette tøyet også har følgende merke på ja så koster det heller ikke mindre....

Jeg skulle bare kjøpe noen murstein hos bakeren på vei hjem i dag.... og på min vei tok jeg av til høyre litt for tidlig og befant meg plutselig midt inne på en sportsbutikk. Hem, ser man det du! Og der snublet jeg over diverse ull/silke undertøy til halv pris. Og hvem kan si nei til slikt på en dag som startet med -5C? Ikke jeg!

Det ble derfor investert i to undertrøyer i dag: Dala top; deilig og diskret til å ha under.


Baksiden

Trøye med lang arm som hadde tilnavn "Bunads wool" så den kan også fint brukes under bunadskjorta (derav utringningen antar jeg?).

Så, da kan bare vinter'n komme for min del: JEG ER FORBEREDT, BRING IT ON :-) - menhvordan overlever DU vinter'n??

16 kommentarer:

  1. Å, det så superdeilig ut! Fine var de òg! Jeg er også en frossenpinn og er nødt til å skaffe meg mer ullundertøy. Men det største problemet mitt er at jeg alltid er iskald på hender og føtter, og det er ikke så praktisk å ha på vanter når man taster på datamaskinen, liksom... :(

    SvarSlett
  2. Haha, akkurat det problemet kan jeg nok ikke hjelpe med Astrid.... ;-) Da jeg satt hjemme å leste til eksamen i sin tid brukte jeg å ta armhevninger og sit-ups for å få varmen i kroppen... det ser bare så fjollete ut å hive seg ned på gulvet når man har felleskontor for så å sprette opp igjen å ta fatt på pc'n igjen haha;-)

    SvarSlett
  3. Ull og ull her også.
    Tova votter på hendene, og hvis jeg leser om natta med åpent vindu. Kjøpte nesten Dala med korte ermer sist jeg var i byen, men tok grep, og dro hjem for å stoppe de utallige ulltrøyene jeg allerede har. (behandler dem ikke alltid like pent).

    De nye Moods of Norway ulltrøyene er også fristende, men kanskje ikke til trening?

    SvarSlett
  4. Vet du Ingalill, jeg har en skuff med ulltøy som jeg IKKE viser til offentligheten.... det som er oppi der av ull er direkte GYSELIG, men, jeg kan ikke kaste det for det tjener en helt uvurderlig funksjon for en frysepinn som meg! Dette ulltøyet bruker jeg kun til trening om vinteren. Her er det blant annet stilongs med gylf (hvor kom den fra??!) og ulvangtrøye som har vært i nærkontakt med stearinlys....say no more!

    Jeg hadde en stillongs som var full av hull; det var PINLIG den ene gangen i vinter jeg løp til Gymclub og det gikk opp for meg at jeg faktisk skulle kle av meg i offentlighet og det som var under løpetighsen ikke var noe vakkert syn. Det var da jeg forbannet meg på at jeg skulle investere i noe litt mer atraktivt denne vintern :-)

    SvarSlett
  5. Pulsvarmere Astrid!

    Kari har mye lekkert, liker også icebreaker som de selger på labbet. Pierre r som du får på matbutikkene er også super forresten, fine strømpebukser og topper :-)

    SvarSlett
  6. Icebreaker har jeg ikke prøvd ennå Siri men det skal jeg sjekke ut; til trening har jeg mest devold og ulvang, og når det skal byttes ut står icebreaker høyt på lista ;-) Pierre r. har jeg kjøpt mye av til lillegutt og har selv en singlet som er superDIGG!!

    SvarSlett
  7. Haha, måtte le av stilongsen med gylf! Og den hullete! Bilde??

    Jeg har også brukt push-up-metoden for å få varme i kroppen, funker som bare det!

    Og jeg elsker også ull. Blir faktisk glad av å tenke på ull! Må ut og shoppe, kjenner jeg.

    SvarSlett
  8. Kari Traa - Rocks! Ull er et must, til langt utpå våren!

    SvarSlett
  9. Marit, jeg er 95% sikker på at den med hull er kastet men innrømmer at jeg lett etter den i dag for å ta bilde av den... men fant den (heldigvis) ikke, fnis ;-) Kjøpte nemlig en ny treningsstilongs også i dag og når noe nytt bringes i hus så må noe gammelt ræk ofres (det er i alle fall en god regel). Den med gyld derimot, den har jeg....fatter ikke hvor den kommer fra!

    SvarSlett
  10. Må kjøpe mer ulltøy! Kari Traa har så mye fint. Sikler ofte over det, men som du sier: dyrt... Men, i dette håpløst kalde landet er det et must (selv om det naturligvis ikke behøver se såååå fresht ut da - det gjør det bare lettere å takle kuldeperioden).

    SvarSlett
  11. Janicke, det jeg kjøpte i dag er til hverdags; og det gikk an å kjøpe når det var 50%. Til trening kjører jeg enn så lenge: herre-gylfen ;-) Silja

    SvarSlett
  12. Dette temaet her har jeg ikke peiling på!
    Vet nesten ikke forskjellen på ull og bomull heller.
    Heldigvis fryser jeg sjelden også.
    Igår hadde jeg en fin joggetur i marka i kortarma.
    Natta folkens.

    SvarSlett
  13. haha, til gylfen.
    - og når vi nå først deler våre ullhemmeligheter, må jeg bare si at uansett hvor gamle, hullete og begylfet de er, er det varmt og godt, bortsett fra når det begynner å bli mer nylon stoppetråd enn ull.

    SvarSlett
  14. Push-ups på kontoret, ha ha, det skal jeg begynne med (eller, det blir vel heller push-up i entall, så svak som jeg er), og pulsvanter var jo en veldig god idé! Takk!
    - Jeg synes forresten også at Pierre Robert-ulltøyet er veldig bra.

    SvarSlett
  15. Det tok mange år før jeg oppdaget ullvelsignelsen, merkelig nok. Lærte det aldri hjemme tror jeg. Etter at jeg oppdaget ulla, fikk jeg et bedre vinterliv. Amen

    SvarSlett
  16. Ull på ull hele vinter'n her og! Har mye Ulvang og Devold og er ganske fornøyd med det, selv om noe av det begynner å bli nokså hullete. Den fineste trøya jeg har er imidlertid Icebreaker, og den ser dessuten ut som den er ny, enda jeg har hatt den i årevis! Uovertruffen kvalitet. Men når det gjelder varme er det ingenting som slår Brynje Arctic. Men den brukes først når det virkelig er kaldt - ellers blir den rett og slett for varm ...

    SvarSlett