mandag 31. oktober 2011

Bakkemandag = blodig alvor!

For de som ikke har latt seg skremme ennå, la meg hjelpe dere: bakkemandager med Treningscamp er ikke for pyser!!

Det var synet av en hel hurv med TC løpere som møtte meg da jeg kom ruslende på mine rulleski retning gressbanen i kveldinga. De skulle løpe intervaller opp til Tryvann, jeg skulle gå på ski opp. Min andre rulleskitur i år.... ikke mye å skryte av!!

Smiler som en stolt hane ;-)

Vått løv, grus og litt rusten teknikk i kombinasjon med høstmørke resulterte i ikke mindre enn to tryn i dag! Er det mulig?? Det må vel være rekord ;-)

Mista litt piffen da jeg tryna for andre gang og kom liksom aldri skikkelig opp i puls igjen etter det, men, jeg måtte også le litt av meg selv der jeg lå under brua oppe ved Holmenkollen skianlegg og rauta noen nordnorske gloser.... jaja, man skal tryne noen ganger før man kan kalle seg sirkusartist har jeg hørt :-)

Det var en forfriskende økt uansett da sammen med glade, spreke og hyggelige campere; takk for turen :-)

14 kommentarer:

  1. Ble litt lettet over at det er rulleski som er farlig og ikke bakkeintervaller.
    - vil jo ikke bli skremt bort fra oppoverbakkene for godt. Rulleski derimot kan være så farlig det bare vil, for der finner du meg aldri -))

    SvarSlett
  2. Auauau! Det er vel nå jeg skal si "tøffing!", og det mener jeg jo, men jeg har mer lyst til å si "vær forsiktig neste gang så du ikke brekker noe"...
    - Regner med den albuen der er litt av et statussymbol i visse kretser, ja ;)

    SvarSlett
  3. Auauau. Det er nettopp det som skremmer meg med rulleski... Pluss poeng for instillingen: "Og ooopp igjen!" (c;

    SvarSlett
  4. Det er begrenset hvor mye man kan få slått seg når man går bratt oppover (tror jeg.... eller håper jeg da). Mye mer utsatt på sykkel (speaking from experience) og kan vel bare innrømme først som sist at jeg har brukket albuen på sykkeltryn i nordmarka.... og også da var det "opp igjen" som gjaldt for jeg måtte jo komme meg hjem igjen; nytta lite å bli liggende i mørten i skogen å breke med brukket albu ;-) Silja

    SvarSlett
  5. Rulleski både ser og høres fryktelig skummelt ut..og ble ikke mindre skummelt nå som jeg har skjønt det er lett å tryne i motbakker også. Au-au...

    herlig å lese bloggen din denne gangen også:) Høstklem sendes over bare fordi det er lenge siden sist:)

    SvarSlett
  6. TUSEN takk Marit ;-) Og en god høstklem kommer i retur Marit;-) Dere må jo snart tenke tanken at det godt kan være jeg som er klønete og ikke rulleski som er farlig ;-) så ingen grunn til å nøle hvis man har lyst å prøve! ;-) Silja

    SvarSlett
  7. Jeg er en klok gammel mann - derfor lar jeg mine rulleski stå i boden jeg....Silja er ikke så skjør, så hun får falle litt for meg også :)

    Tim

    SvarSlett
  8. Min kjære, du er klok ;-) På den måten har jeg ikke bare dratt fra i antall skiturer, jeg har klart å gå forbi deg i antall fall også tror jeg ;-) godt jeg er overlegen deg på noen fler punkter da, ikke bare på svømming, stiløping og utforbakker på ski, haha ;-) Silja

    SvarSlett
  9. Rulleski er å bli farlig! Håper du bruker hjelp ;)

    SvarSlett
  10. Ingen, og da mener jeg ingen, jeg vet om som har stått/ prøvd seg på rulleski, har kommer helskinnet ut av det. Nei takk!
    Og brukket albu, det må være usedvanlig upraktisk?

    SvarSlett
  11. haha, ja du sier noe Anna;-) Men det er nå engang slik at med all aktivitet (inkl. løping) følger en viss fare for skader, og rulleski er absolutt ikke værre enn alt annet vi bedriver ;-) Hvor mange ganger har vi feks. ikke tryna på vanlige ski uten at vi skriver hjem om det, eller ramla på isen? Nuvel, for min del har jeg i alle fall så langt ikke pådratt meg store skader på rulleski; sykkel og løping derimot.... say no more ;-)

    Og brukket albu var upraktisk ja for sykkeltrynet inntraff typisk mens jeg skulle skrive ferdig hovedfagoppgaven min ;-) bad timeing!

    Silja

    SvarSlett
  12. Hei!
    Har fulgt med å bloggen din en stund, og synes du skriver både motiverende og morsomt! Fortsett slik :) Har såå lyst på rulleski selv om jeg aldri har prøvd, men det er nok frykten for albuer som ser slik ut som får meg til å ikke løpe til butikken, hehe! Får heller vente på snøen og ta meg en løpetur så lenge ;)

    Hilsen fra Sissel

    SvarSlett
  13. Hei Sissel! Jeg har sveipa innom bloggen din også en del skal vite; jeg trenger å lære meg å like sykkel og da passer det å lese din blogg ;-)

    Rulleski kjøpte jeg for å avlaste bena i overgangen løp-ski sesong; etter en lang løpsesong begynte alltid knær og beinhinner å bråke og da erstattet jeg løping med rulleski i denne perioden. Da kunne jeg opprettholde kondisjonstreninga med et par økter ski og en løpeøkt i uka i påvente av skisesongen. Ski er jo som kjent en del mer skånsomt for strukturene.

    Jeg tror ikke man skal være så veldig redd for å prøve rulleski; har man lyst har man lov ;-) og øvelse gjør mester heter det jo også!

    Silja

    SvarSlett
  14. Uff, nå begynner det å bli mørkt før man forlater jobben. Det minimerer treningsmulighetene i marka på ettermiddagen og kvelden. Men jeg fikk meg en tur idag og løp i halveis i mørket. Ble bare 7 km og tiden hele 2 minutter dårligere enn normalt. Noe tilskrives selvsagt mørket, men også det at jeg er innpakket i mer klær. Føles automatisk tyngre. Dessuten er det noe med høsten og mørketida som gjør at kroppen føles tyngre og seigere.
    Løper rett og slett ikke like lett.
    Ååå som jeg savner våren og sommeren!

    SvarSlett