lørdag 3. september 2011

Det ble ikke trav på meg i dag :-)

Det ble ingen traver på meg i dag. Det var en god kombinasjon av flere ting, i hovedsak logistikk og prioriteringer, som gjorde at jeg sto av. Jeg er ikke lei meg av den grunn altså, jeg fikk gjort unna en del ting (dere vet sånne utenomsportslige ting som også må gjøres innimellom) og koste meg sammen med lillegutt hele dagen ;-) Fin lørdag!!

I kveldinga fikk jeg en liten times 10km topptur (topptur nummer to denne uka). Jeg jogget rolig opp de første 5km (265 høydemeter) med snittfart på litt over 7:00min/km for derette å la bena flyte uanstrengt nedover de siste 5km (4:50min/km). Jeg var så fornøyd med torsdagens tur at jeg bare måtte gjenta suksessen i dag ;-) Pulsfallet på 4km skyldes at jeg måtte en tur ut i busken ;-) NOT so najs men slikt skjer (eller: shit happens, om sant skal sies!) :-)

Noen dager fusker magen litt og da sliter jeg med å spise etter trening. Slik var det i dag. Heldigvis hadde jeg spist bra gjennom dagen så det var ikke noen krise-krise liksom, jeg bare misliker å ikke få i meg nok mat etter trening.... det positive er at jeg alltid har behov for melk de gangene jeg ikke orker å spise så mye etter trening. Melk = proteiner, og det er jo som kjent bra. I dag testet jeg også den siste nyheten til Q Skyr og jeg må bare gi dem terningkast 10 for denne ;-) KNALLGOD!!! Skyr drikkeyoghurt; DIGG!!!!!

Så, nå har jeg i alle fall ett melkeprodukt til som sklir lett ned uansett hvor uvel jeg føler meg etter trening, ah, herlig!!! Me like! :-D

6 kommentarer:

  1. Å så kjekt at Skyr har kommet med det! Er det like lavt på karbohydrater som de andre Skyr-produktene tro, så kanskje det hadde vært noe for meg også? :o)

    SvarSlett
  2. Av og til får man ikke med seg alt man skulle, men det kan være greit det også. Godt å gjøre noe annet, men så fikk jo du din løpetur på kvelden.

    SvarSlett
  3. Anne-Brit, jeg er helt enig :-)

    Tone, sammenlignet med yoghurten så er det litt mindre protein (6,8 vs 10g), fett er vel det samme (0,2g) og karbohydratinh. er litt høyere (8 vs 4g). Så yoghurten er hakket bedret sånn sett. Mange sliter med konsistensen til Skyr yoghurten (den er jo rimelit tykk!). Ett pluss med drikkeyoghurten er at den har en mye vennligere konsistens; den sklir jo rett ned! Og sammenlignet med feks Tine drikkeyoghurt (som jeg aldri kjøper!) så blir denne (i min verden!) en klar vinner ;-)

    SvarSlett
  4. Synes det er synd at med en gang produkter ikke er tilsatt sukker, så er de fulle av søtningsstoffer. Når skal produsentene lære at noen faktisk like ting som ikke smaker Hubbabubba?

    SvarSlett
  5. Anna, det er tydligvis en feilslått oppfatning om at man må pøse på med kunstig søtning når man reduserer sukkermengden ol.... mange produkter (både med kunstig søtning og produkter med sukker) blir i tillegg for søte etter min smak og smaker mer søtt enn noe annet. Nuvel, akkurat denne drikkeyoghurten likte nå jeg da; den var ikke for søt og smakte heller ikke hubbabubba; men smaken er jo som kjent som baken.... ;-)

    SvarSlett
  6. Æsj, ja, det er bedre med litt vanlig sukker enn kunstig søtning i alt mulig, syns jeg.
    Takk for info, Silja! Kanskje jeg prøver den. :o)
    Vanlig Skyr putter jeg fløte oppi , både for å få opp fettinnholdet, men også for at jeg syns konsistensen da blir bedre. Den er jo gjerne litt tørr.
    Lenge siden jeg har spist Skyr egentlig. Kjøpe i morgen! :o)

    SvarSlett