lørdag 17. september 2011

Birkebeinerløpet -et mentalt KAOS :-)

Birkebeinerløpet er kun noen små timer unna og jeg har mista fokus fullstendig.... anyone found it? Please return to owner ASAP! ;-)

I sist innlegg var jeg innom dette med å ha "riktig fokus". Riktig fokus er viktig!!

I går, på vei opp til Lillehammer, hadde jeg den PERFEKTE mentale innstilling til løpet, jeg var så overbevist om at dette skulle jeg klare! Like så var jeg overbevist om at denne mentale tilstanden skulle vare til lant ut i løpet i dag for SÅ sikker som dette hadde jeg da aldri vært før. I hodet mitt hadde jeg nemlig klart å omskape løpet til å være helt harmløst og ufarlig, det hele fortonte seg som en lek og jeg skulle regelrett leke og KOSE meg gjennom 23km, NEMLIG! SÅ det så ;-) Jeg var KLAR og uredd!

Men, brått var det solide reisverket revet bort; like lett som et lite vindpust river overende et korthus: HVORDAN er det mulig??

Jo, alt er mulig :-) Det handler vel bare om at man har sine svake punkter og noe (noe som best kan beskrives som et lite komma i det store regnestykket) vippet meg altså ut av balanse og vips befant jeg på randen av kaos.... ÆSJ!!!! Jeg følte meg akkurat som det lille krypet som Mari har avbildet i blogginnlegget sitt ;-)

Vel, vel, jeg har noen timer på meg hvor jeg skal forsøke å snu følelsen av at "dette går aldri bra" til "jeg er sterk som en bjørn, jeg gleder meg, dette blir moro, I CAN DO IT!!!".

Og så skal jeg minne meg selv på det som Tim har prentet inn i hodet mitt "Silja, du må huske at så langt som dette har du aldri løpt før, verken på trening eller konkurranse, uansett hvordan det går så er du FLINK". Jepp, jeg skal ikke forvente mer av deg selv enn det som er realistisk ut fra forutsetningene, og jeg skal kose deg, ikke plage deg selv med forventningspress som ikke henger på greip.

I CAN DO IT!!!

3 kommentarer:

  1. Basert på alle andre løpsrapporter jeg har lest fra deg fikser du dette, neste som den leken du trodde det var.

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Heia, heia!! Dette går bra! Lykke til! :-)

    SvarSlett
  3. No worries Silja, dette fikser du. Vilje av stål og alt det der. Du er RÅ - må ikke glemme det nå. (c; Lykke til!!

    SvarSlett