onsdag 7. september 2011

95 down, 5 more to go ;-)

Målet for SRM 2011 var å delta på 18 løp slik at jeg rundet totalt 100 løpte SRM denne sesongen. Og jeg jager fortsatt de 100 løpene.... 95 down, 5 more to go ;-)

SRM er ypperlig å bruke som konkurransetrening, men det er også et ypperlig løp å bruke til restitusjon eller vedlikeholdstrening.

I dag ble SRM brukt som restitusjon for min del. Jeg var ganske mør i kroppen etter gårdagens gjørmekamp og valgte derfor å jogge. Jeg skulle la vondtene bestemme om jeg skulle tilbakelegge 1, 2 eller 3 runder.... og etter to runder hadde jeg bestemt meg for å gå for 4 runder!

MEN, ut på runde tre så kom regnet (ganske voldsomt også!) og jeg forsto at det smarteste var å kaste inn håndkle etter tre runder. Må jo passe på at vi ikke blir dausjuke før Lørenskogløpet på lørdag!! Tim (som også jogga men som jogga 3min raskere enn meg) sto som en druknet katt i målområdet og venta og det ville vært meget usportslig av meg å la han vente på meg mens jeg løp enda en runde ;-) Det måtte kraftig kost til i kveld for å slukke følelsen av å være helt "tom i kroppen"... en helt perfekt, mør, saftig, blodig indrefilet med mengder av peppersaus, yummy ;-)

Jeg løp jevnt og med et snitt på 5:28min/km. Magen var bedre i dag og selv om det fortsatt var litt uling så fungerte det bra med dagens tempo!! Selv om det føltes lett og jeg ikke følte jeg brukte krefter så var nok pulsen litt høyere enn hva jeg hadde tenkt siden det skulle være restitusjons-jogg..... men pyttsann, det var i alle fall mye lavere puls enn i går og jeg klarte fint å snakke med folk underveis så det var ikke så langt unna planen ;-) Det er forskjell på folk; noen (Tim) tørker skoene med den gode gamle sko-tørker'n mens andre (Silja) må putte avispapir i skoene ;-)

Så, vi løp altså ikke tørrskodde i dag heller, men det var helt ubeskrivelig deilig å jogge de to første rundene; det var helt perfekte forhold!! En helt nydelig høstkveld. Og hadde værgudene holdt igjen slusene litt lenger så hadde det blitt helt NYDELIG og Jeanette hadde sluppet å trekke inn på utedoen med tidtakerutstyret ;-)

Regnet ødela også for det sosiale i dag. Det var jo INGEN (forståelig nok) pratesjuke sjeler som sto å hang i mål, så jeg fikk vel i grunn kun sagt hei til Tonje og Maritha i dag..... vi får ta det igjen neste onsdag, for DA skal det bli SOL for da har jeg bursdag ;-)

8 kommentarer:

  1. Fyst, GRATULERER mæ fantastisk innsats ijår på gjørmeløp... Åssø på`n att idag! INPONERANDE, og INSPIRERANDE!!:-) Då æ det tid fe ordentelg middag OG (forhåpentlegvis) SNOP!! :-)

    SvarSlett
  2. Marie, ble faktisk ikke snop etter biffen gitt....mot normalt!! Ble bare et par seigmenn. Spiste en UB kjeks tidligere i dag da (500kalorier!!) så jeg lider ingen nød altså ;-) Så i kveld koste jeg meg med litt sunner digg; en skyr drikkeypghurt og to mandariner. Og nå kjenner jeg at jeg må legge meg for ellers kommer jeg til å begynne å rote i skapet etter mer digg ;-)))

    SvarSlett
  3. Var ikke Nike-teltet der i dag? Det var veldig kjekt å stå under forrige onsdag. :o)
    Det er en smule vått for tiden, men du og du så deilig det er å løpe i temperaturen som er nå!

    Maten så jo nesten ut som Tone-mat, mangler bare grønnsakene. :o)

    SvarSlett
  4. Voldsomt til regnskyll for tiden! Dere får virkelig dusjet en del på Sognsvann for tiden. Ta med sjampo og såpe neste gang, så kan du spare tid. (c:

    SvarSlett
  5. Tone, biffen i går var ikke middag men etter-påfyll; derav var det ingen grønnsaker til ;-) Jeg hadde nemlig spist middag etter løpeturen men jeg ble sulten rett etterpå og tolket det dit hen at kroppen hadde behov for noe som gav litt mer tyngde i magen, så da tok jeg en biff til kvelds... :-) SNADDER! Tone-mat er mao. SNADDER!!! ;-) Silja

    SvarSlett
  6. Er veldig glad regnet ikke kom senere jeg, vi som løp i parken mellom åtte og ni hadde en fin og tørr kveld;-)

    SvarSlett
  7. Ja Siri, jeg fikk meg en smekk for at jeg valgte SRM og ikke TC denne onsdagen, skikkelig straff! ;-) Jeg var så støl etter Sørkis (er fortsatt støl, tom armene er støle!!!) så jeg innså at intervaller (tiltross for at det var enkle runder) ikke var så smart likevel... MEN, jeg skal lufte TC trøya i morgen og det blir bra :-) Silja

    SvarSlett
  8. Hehe, Tone-mat er snadder. Også blir man jo så mett! :o)

    Å ta med såpe på Sognsvann var forresten en god idé. Kan ta dusjen der.
    Til og med mr. Heming Leiras avtale med værgudene ser ut til å skrante i disse regntider.

    SvarSlett