fredag 5. august 2011

NXTRI og MINITRI :-)

Da er vi i Eidfjord; "klar" for Norseman Xtreme Triathlon".... for de som ikke vet hva det er kan dere ta en titt HER.

Jeg skriver "klar"fordi det fortsatt er heller usikkert om det er noe poeng for min kjære å entrer vannet i morgen tidlig....
Mer om hans situasjon kan du lese HER.

Først av alt må han klare å komme seg ut av ferga uten å "slå opp" skaden; hoppe ut er ikke et alternativ, så her får vi bare se hva som lar seg ordne. Dernest skal han jo klare å svømme 3,8km.... han har en smerteterskel som vi alle kan misunne han, men, klarer han ikke armbevegelsen så er jo løpet kjørt allerede her.

Syklinga skal nok gå bra (rent smertemessig), men løpinga derimot blir ikke så lett. I går jogga han 50m fra bilen til butikken og det var ikke så veldig digg. Hvordan han har tenkt å gjennomføre maraton vet jeg sannelig ikke....

SÅ: alt er fortsatt veldig usikkert!

De fleste vil nok si at dette er en umulighet, men, en ting VET jeg: han kommer garantert til å stille til start bare for å få svar på OM det er mulig eller helt umulig. Og det tror jeg er like greit, da får han et svar og han slipper vi situasjonene hvor han i all ettertid lurer på om det kunne ha gått.... :-)

Eidfjord Minitri
I kveld er det mini-tri og jeg tenkte få meg en god treningsøkt. Nå har jeg en låsning i ribbenet som plager meg litt og historisk støle og råtne ben!!! Jeg kan fint gjennomføre men det kommer ikke til å bli den helt store opplevelsen sånn sett; som kjent er det sjeldent samsvar mellom prestasjon og "løps"følelse så det er ikke gitt at det går dårlig altså. Jeg bare vet at det kommer til å være litt vondt på svømminga (som ikke skal ta mer enn 8min) og så kommer det til å bli en smertefull løpetur på slutte .... but I can do that :-)

Betryggende å se så mange i skiftesonen; jeg kom helt klart ikke sist opp av vannet, og i år blir det ORBEA og ikke det dråget her :-) (FOTO: Kai O. Melau)

En bra trening blir det lell :-)

11 kommentarer:

  1. Stakkars Tim! Men det er som du skriver han får heller bare prøve å se hvor mye han klarer det så slipper han å tenke noe mer på det.

    Leste også bloggen hans og han virker ut fra det jeg leste som en god og snill mann! :-)

    Lykke til i morgen!

    SvarSlett
  2. Føler virkelig med Tim. Det er sikkert lurt av ham å starte for å kjenne etter, og få fred i sinnet i ettertid, men det høres veldig lite sannsynlig ut at det går å gjennomføre. Men det er jo en del mennesker som takler slikt da, når viljen er sterk nok. Hvor lurt det er, vel det er en helt annen sak.

    Lykke til med "treningsøkten"!! (c:

    SvarSlett
  3. Janicke, sjelefred er viktig ja :-)

    Det er neppe så mye som kan gå galt (i dette tilfellet) men smerten kommer til å være ille og det blir kanskje til sist et spørsmål om hvor lenge han orker smerten. Han forventer også at dagene etterpå kommer til å bli mildt sagt jævlige.... så han er forberedt mentalt! Tidligere har han løpt halvmaraton samt sykle birken med brukne ribben så.... det KAN være mulig å gjennomføre, men det kan også stoppe seg veldig raskt i morgen tidlig; vi får se! Silja :-)

    SvarSlett
  4. Lykke til til dere begge to! Veldig surt for Tim :-( Skal krysse fingre!

    SvarSlett
  5. Go, go go! Gleder meg til å lese omforskjellen i opplevelsen mellom de to syklene. Det sier seg selv at det blir lettere og raskere med en racer, men jeg vil vite HVOR MYE raskere og lettere (gitt at formen i år er ca. samme som ifjor da)
    Og Tim, han har jeg trua på, om han fullfører eller ei!

    SvarSlett
  6. Anna, jeg syklet faktisk DÅRLIGERE i år!! hahahhaha

    Jeg hadde ikke tenning i dag; feil dag i måneden.... litt motvind, lite overskudd osv ;-) Ble også passiv da jeg ikke hadde noen rygger verken på sykkel eller løp. Duathlon har jeg aldri prøvd så jeg lærte vel at jeg godt kan være mer agressiv på første løpinga. Oppvarming var heller ikke prioritert i dag; det sier vel sitt ;-) Ble en bra treninga da;-)

    SvarSlett
  7. Er det noen jeg tror klarer å kjempe seg gjennom Norseman med brukket ribbein, så er det Tim. Det forundrer meg ikke om han gjennomfører. :o)
    Tror nok det er godt for ham å i alle fall starte, så får han jo se om det fysisk er mulig. Nå er klokka 3 om natta, så nå er det vel ikke lange stunda igjen til de hopper ut fra ferga.

    Lykke, lykke til! Og klarer han det ikke så all respekt for det. De aller, aller fleste ville ikke gitt det et forsøk engang, men hadde trukket seg med det samme.

    SvarSlett
  8. Også TV-programmet da! Det fra Norseman i 2009 var det det? Anders skrev om det på Facebook da det gikk, så jeg ble sittende å se på og så også reprisen som nå for noen måneder siden.
    Var det TV2 eller NRK? Om det var NRK så ligger det jo kanskje på nett-tv?

    SvarSlett
  9. Tøffe Tim! 2000 meter svømming i en fjord med brukket ribbein er mer imponerende enn å være frisk og rask og fullføre Norseman. Han er tøff altså! All ære til ham. :o)

    SvarSlett
  10. ..ville si at jeg har sykla 4 mil i dag..men det blir liksom så..i forhold til det du holder på med.

    LYKKE TIL I MORRA!

    SvarSlett
  11. Kristin; bare så det er sagt: 4mil på sykkel er MYE mer enn hva jeg pleier å sykle altså!! ;-) Det er bare Tim og disse andre galningene som bedriver NXTRI ol. Slikt noe vil jeg aldri tenke på en gang!!

    SvarSlett