torsdag 25. august 2011

It is HOT!

Jeg takler som kjent varme EKSTREMT dårlig!!! Det er derfor meget overraskende at jeg har klart to turer på henholdsvis 8 og 9km i 30-35C... DET hadde jeg ikke trodd at var mulig!

Det er vinden som redder meg; ganske sterk bris midt i fjeset og jeg taklet å løpe noen kilometer. Første økta løp jeg 4km med vinden midt i mot (fart 5:30min/km). På retur var det som å møte en vegg (og da snakker vi ikke lettvegg!) og jeg begynte å røre i kjent Silja stil ;-) Jeg sa til Tim "du finner meg sikkert et sted langs stranda sånn passe kjølhalt under en av dusjene" og jeg fikk rett: jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte stikke hode under en av dusjene på de siste 4km på vei tilbake ;-)

Jeg kjøpte en drikkeflaske som jeg hadde med på løpetur i dag tidlig. Den fungerte helt fint som dusj og jeg slapp alle avstikkerne ned til stranda... Jeg er veldig sær når det kommer til drikkeflasker og belter, men denne dugde bra; det vil altså si at jeg irriterte meg verken gul eller grå eller grønn da jeg løp med denne i hånda ;-)

Jeg trodde ikke jeg skulle greie å løpe en meter i denne varmen så jeg er derfor veldig fornøyd med 17km så langt; det er 17000m meter mer trening enn hva jeg trodde jeg skulle klare ;-)

8 kommentarer:

  1. Unnsyld meg men er ikke du på ferie? Hvorfor løpe da? Hadde jeg vet deg så hadde jeg heller villet tatt noen svømmeturer :)

    SvarSlett
  2. He, he - klart dere løper når dere er på ferie! Men å løpe i den varmen høres tøft ut. Håper uansett dere koser dere masse!! Det regner her hjemme - er ikke det digg å høre? ;-)

    Når du kommer hjem vil jeg gjerne ha deg med på trening på Domus. Jeg har fått noen anbefalinger fra fysioterapeuten.

    So long - enjoy!

    SvarSlett
  3. Ha ha, jeg vet ikke hvorfor mange synes man skal ta treningsfri når man har ferie men for meg så er ferie synonymt med tid til å trene... :-) Ekstra mye tid til å trene faktisk! Det er kun snakk om vedlikeholdstrening i denne varmen altså, kosetrening. Og vi har selvsagt masse med tid til overs til andre ting. Svømme funker dårlig (mye vind og dermed alt for mye bølger).

    Kirsten, jeg er selvsagt med på Domus når jeg kommer hjem!
    Silja

    SvarSlett
  4. Hei Silja!
    For en kjempefin blogg du har. Jeg er journalist i KK, og er interessert i å anbefale bloggen din i magasinet. Har du en mail-adresse jeg kan nå deg på? Send meg en mail på tre@kk.no.

    SvarSlett
  5. Selvsagt skal man trene i ferien - det er jo da man kan trene midt på dagen og på ukjente steder. Heia Silja i varmen - kos dere masse:-)

    SvarSlett
  6. Klabern man trener i ferien, men det blir vedlikehold og kosetrening. Så kooos dere og nyt varmen!

    SvarSlett
  7. Hvor kjøper man en sånn flaske? Har lett etter noe lignende lenge!

    SvarSlett
  8. Fredrik, jeg kjøpte min på decathlon (i Spania). Om du ikke skal til utlandet med det første er det mulig å bestille fra decathlon: http://www.decathlon.co.uk/EN/ronhill-running-270ml-bottle-194516601/

    Ellers har jo fuelbelt (http://www.fuelbelt.com/) en variant som jeg er god å holde i hånda.

    SvarSlett