fredag 12. august 2011

Dagen før racedag.... uæhhh ;-)

Kvelden før racedag.... Er jeg stresset? Nervøs? Rolig? Stappmett? Klar??? Eller regelrett blek men fattet?

På morgendagens program står følgende:
1500m svømming
40km sykling
10km løping


Estimert sluttid: +/- 3 timer (med forbehold om en god dag). Startnummeret er festet og klart ;-)

Og som Tim så fint sa: ”du må huske på at du aldri har vært i aktivitet så lenge før Silja som det du kommer til å være i morgen..... (fortsettelse følger) ”.

Og han har rett. Med unntak av HKS (5t) så har jeg verken trent eller konkurrert så lenge som dette noen gang. Og selv om han absolutt ikke mente å ta motet fra meg med denne setningen så merket jeg at destruktive tanker kom momentant: ”klarer jeg dette da?? Hvor ille blir det? Går jeg på en smell??? Eller tre smeller? Har jeg tatt meg vann over hodet????”. I såfall kan det være kjekt med badehette.... :-) Årets badehette.... rød?? Matcher mine briller og jeg er målløs! ;-)

Uansett: om jeg behersker oppgaven eller ikke, og uavhengig av om jeg innimellom kan stille meg tvilende til dette spørsmålet: det Tim mente å si var: (fortsettelsen kommer her) ”....så du MÅ få i deg mat underveis i morgen!!! Hvis du ikke gjør det så kommer du til å gå på en smell så det holder!!!”.

Jeg trengte ikke Tim til å fortelle meg dette; dette VET jeg! Det jeg derimot trenger Tim til er å veilede meg i HVA jeg skal spise, når osv. Tim har erfaring, jeg har IKKE! Årets t-skjorte

Så jeg ba han vurdere det jeg hadde tenkt å gjøre:
1. spise frokost (kanskje ca ved 8 tiden)
2. glefse nedpå to brødskiver rett før start (høres jo helt vilt ut for oss som vanligvis bare løper men jeg vet at magen min fint takler å svømme samt sykle rett etter matinntak)
3. drikke winforce underveis i syklinga (drikke ”etter boka”; dvs drikke før jeg føler at jeg er tørst samt da drikke flere og små slurker; ingen bælming riktig enda Silja! Jeg elsker å bælme!). Og denne drikken har jeg brukt flere ganger før så den vet jeg at jeg tåler fint.
4. spise ”NOE” mot slutten av syklinga og/eller i T2 før jeg starter på løp

Og det er her jeg trenger hjelp av Tim for jeg vet ikke helt hva jeg skal spise underveis.... man skal som kjent ikke teste nye ting i konkurranser, man skal jo ha testet ting på forhånd men.... siden jeg ikke har vært i aktivitet over lang tid tidligere så har jeg aldri hatt anledning til å teste ut feks gel eller energibarer.

Jeg stiller med helt blanke ark her og trenger et ekspertråd!

Eksperten sier: ”Silja, du skal spise en winforce gel på vei tilbake til Sognsvann” og ekspertrådet sluttet ikke her: ”og den skal du spise når du er i Carl Kjelsens vei før du kommer til rundkjøringa der vet du”....(skal si det ble spesifikt dette rådet haha) ”og du skal ta med en gel ut på løp!”.

Ai ai captein! Jeg lystrer ;-)

Argumentet er at winforce sin gel er MYE bedre for magen enn andre geler så jeg trenger ikke bekymre meg. Dette vet jeg som sagt ikke noe om for jeg har aldri spise gel før, men, det jeg VET er at mister UB bollebaker Rémi spiste 35 stk av disse i helgen som var, helt problemfritt!! DET må da være et eksperiment som kan sies å kvalifisere for å være signifikant sånn helt uten videre kritikk! ;-) Baksiden...... med triathlon ;-)

Så, ER JEG KLAR NÅ DA???
Jeg har hatt tidenes latmannsuke, sovet MYE (eller, sovet mer enn vanlig er vel rett å si, 7-8t hver natt), trent lite og trent fryktelig lett!! Jeg har vært små-sjuk men så lenge det ikke skjer noe dramatisk endring over natt nå så stiller jeg! Jeg har ikke rukket å skaffe nye briller og det er vel det som gnager meg mest. De jeg kjøpte slipper inn vann de også (og jeg har kontaktlinser..) så jeg er redd for at det kan bli litt mange stopp underveis på sømminga i morgen, og det synes jeg er litt trist... jeg drømmer jo om å kunne svømme en hel distanse uten å måtte stoppe pga vann i øynene.

Uansett om ikke alt er helt på stell så er jeg klar; jeg er så klar som jeg kan være! Forventningene og ambisjonene er lave og da kan det kun gå en vei: DET MÅ jo bare bli en bra dag!!!

Og jeg skal IKKE sove med badehette, løpesko og med sykkelen i senga; SÅ hekta har jeg ikke blitt ..... ennå ;-)

13 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til å se deg holde på Silja :) Bare være tålmodig, ikke stresse og la kroppen leke seg gjennom hele greia! Og hvis ribbeina mine ikke er helt borte vekk av vondt - så løper jeg de siste 5 km med deg!

    Tim (snart din mann....)

    SvarSlett
  2. Lykke, lykke tiL!! Gleder meg veldig tli å lese rapport. Er sikker på at det kommer til å gå superbra!

    SvarSlett
  3. Masse lykke til! I morgen kveld får vi garantert lese en lykkerapport! :o)

    SvarSlett
  4. Masse lykke til! Vi stiller som heiagjeng :o)

    SvarSlett
  5. WIHII! Godt å lese at du også er blek, men fattet! Litt usikker på sånn gele jeg også, men skal give it a go. Uansett blir jeg ikke svingstang i magen før etterpå. Og strengt tatt trenger jeg ikke så mye energi som bare skal holde på i ca 90 min.
    Dette går, for å sitere noen..., som smurt flesk på veggen (hvor kommer den fra?)! Og han soon-to-be-hubben-din gir jammen kloke råd.
    Sees kanskje imorra!

    SvarSlett
  6. Tusen takk damer; dere har nok mer trua på meg enn jeg har akkurat nå...!! :-)

    Flott at dere kommer å heier Randi Helen! Selv om jeg gruer meg litt til å vise verden en helt på felgen Silja.... forfengeligheten lenge leve ;-)

    Anna, "smurt flesk på veggen" .... den var nok selvlagd du! Noen ganger bare kommer det liksom :-) Gudd løkk Anna om jeg ikke ser deg før start!!

    SvarSlett
  7. Lykkelig, lykke til.
    Gleder meg til suksessrapporten!

    SvarSlett
  8. Lykke, lykke til Silja!!
    Dette fikser du:-)

    SvarSlett
  9. Lykke til Silja, endelig er dagen du har ventet så lenge på her. Eller var det neste helg :)
    Kommer til å bli tungt men gøy, stå på :)

    SvarSlett
  10. Takker og bukker igjen jeg ;-) Jepp, nå er en av dagene her som vi har ventet så lenge på.... :-) og jeg gleder meg, masse, og det er bra!! Det betyr at jeg har overskudd og tenker å gi det jeg har... juhu :-)

    SvarSlett
  11. Lykke til! Skulle gjerne ha vært tilskuer!

    SvarSlett
  12. Lykke til Silja! Dette klarer du!

    SvarSlett
  13. lykke til! Jeg gleder meg til å lese rapporten:)

    SvarSlett