torsdag 14. juli 2011

Det kommer alltid nye muligheter ;-)

Slappe feriedager.... eller hektiske feriedager?

Jeg tror det mest riktige er at hektiske feriedager med veldig lite søvn helt klart har slått knockout på meg og resultert i at jeg føler meg ganske slapp i strikken. Det skjer noe absolutt hele tiden og vi flyr fra sted til sted. Samtidig som at søvnmangel gjør meg svimmel, uvel, energiløs og slapp så er det altså helt klart kroppen min som er slapp, ikke feridagene! Jeg ser bare litt trøtt ut, men, Tim påstår likevel "du ser akkurat like klassisk pen ut som alltid" (og jeg tenker at noen løgner er mer opplagte enn andre løgner, eller, så må det være kjærlighet som gjør blind!) ;-)

I går jogga jeg 3km oppvarming før SRM og ti minutter før start sa jeg til Tim at han gjerne kunne løpe for jeg så ikke at jeg gadd å delta.... Jeg følte bare at jeg ville kaste opp og da så jeg ikke helt gleden ved å delta. Tim derimot (som også hadde ligget halvdød på sofaen i forkant og følt seg uggen) han klarer å mobilisere. Han sa opp oppgaven som barnevakt på flekken, hoppa i løpeskoene og satte like godt årsbeste på tre-rundern; han er helt klart lagd av armeringsjern og ikke porselen slik som jeg!
Og tro det eller ei men det er helt klart minstemann som har mest energi i familien ;-)

Og apropos armeringsjern...... (les videre!)

Ny mulighet: Hovedøya rundt
I dag gjorde jeg derfor et nytt forsøk: Hovedøya rundt. Lagbilde tatt av kondis.no fotografen L. Wilhelmsen; HER kan du nå lese rapport fra løpet!

Opptakten til dette løpet var som følger: først presterer jeg å låse nøkkelknippet inne i vaskekjelleren. Jeg får dermed ikke låst meg inn i boden for å hente terrengskoene mine. Jeg måtte pent løpe i ordinære joggesko. Ikke optimalt, men greit nok!

Vippetangen neste og vi skal akkurat parkere da det kommer et panikkhyl fra baksetet. Liten gutt 4år finner mye rart på sin vei, denne ganga har han funnet et jernbeslag av noe slag. Og nå, ti minutter før båten skal ta oss ut til øya så har han satt fingeren fast i ett av hullene i denne dingsen.... heldigvis var det et toalett rett rundt hjørnet så vann og såpe gjorde at vi slapp amputasjon ;-) Og, vi rakk båten! Denne ble regelrett kasta på havet etterpå ;-)

Hovedøya rundt
Det var veldig fin løype; mye sti og passe kupert. Tiltross for at løypa var godt nok merket så var det flere enn meg som løp feil i dag, og vi løp feil mer enn en gang.... det som var frustrerende var at jeg hadde full kontroll da jeg lå alene men da en kar smatt forbi meg inne i skogen så var blikket mitt med en gang på ryggen hans og ikke på løypebånda, og DA gikk det selvsagt galt. Pyttskitt: å følge med i timen er en del av gamet så jeg surmuler absolutt ikke! Og det er tross alt bare andre ganga i historien at jeg løper feil så .... :-)

Det var absolutt et morsomt løp og jeg anbefaler helt klart øykarusellen! Det var moro å møte campere samt også slå av en prat med flere kjente i dag! Ingen nevnt, ingen glemt ;-) Og gutta koste seg i dag mens mor løp ;-)

Nå skal jeg forsøke å sove litt mer, vel, da må jeg legge meg litt tidligere .... sliter litt med å finne veien til senga om kveldene altså :-) Kanskje på tide å lete frem kompasset.... ;-)

3 kommentarer:

  1. Høres ut som du har like slitsomme dager som meg for tiden og dertil like slapp i strikken.
    Det tar på med ferie! Jeg er ferdig med ferien, men gikk rett på jobb til Harry Potter, så jeg blir ikke akkurat mindre slapp i strikken av det.
    Like greit å ikke løpe når man føler seg slækk. Hørtes ut som Hovedøya rundt var et fullgodt alternativ til SRM. :o)

    SvarSlett
  2. Ikke alle dager man er gira på full innsats, men som du sier kommer du alltid nye muligheter, og de er som regel like rundt hjørnet. Øykarusell høres morsomt ut! Er det på onsdager framover?

    SvarSlett
  3. How are you, girl!? Husk å hvile og hente deg inn igjen innimellom!

    Jeg har faktisk løpt i sommer, uten sammenligning med deg forøvrig..men jeg har løpt mila hele tre ganger!

    SvarSlett