mandag 18. juli 2011

Bratt start på uka!

Intervalløkt med OSI
Jeg startet likegodt også denne uka med motbakke trening. På dagens program sto følgende: 6-8x2min motbakke (pause=radig jogg ned). Sone 4. Hardt særlig siste halvdel av bakken.

Beviset på at jeg gjennomførte 8x2min motbakke:
Det går opp og ned her i livet :-)

Slow start
Jeg har tatt det veldig pent med treninga i etterkant av at jeg var syk. Sist uke løp jeg totalt 15km, svømte ca 1600m og sykla en rolig kveldstur (30km).

Denne uka skal jeg forsøke å trene litt mer og hardere igjen.
Så får vi se hvordan det går!
Oslo tri nærmer seg med stormskritt og jeg må forsøke å forberede meg litt om jeg i det hele tatt stiller til start.... tvilen er stor akkurat nå ;-)
Count down

Akkurat nå er jeg ikke så veldig motivert for Oslo tri. Eller, det var vel en sterk underdrivelse, det er vel ikke et snev av motivasjon å spore..... faktisk! Oppe i hodet mitt har jeg en forestilling om at jeg skal delta på den overkommelige sprintdistansen, men det skal jeg jo ikke.... jeg har liksom bare ikke helt oppfattet at det er snakk om olympisk distanse; dobbelt så langt! Faktisk ;-)

Jeg vet at jeg fint klarer å gjennomføre denne distansen, det er ikke der problemet ligger. Problemet er at jeg gjerne vil yte underveis også, ikke bare gjennomføre.

Problemet er vel at jeg ikke føler at jeg er godt nok forberedt for å yte, og denne følelsen har sitt utspring i følgende:

Sykling: jeg hadde sykkeltørke i hele Juni og så langt i Juli har jeg syklet tre turer, men ingen kvalitetsøkter.
Svømming: jeg hadde også 8 uker svømmetørke (19. April – 13. Juni).
Overgangsøkter: det kan vel sies å være helt fraværende på menyen min.
Sykdom: det har nok tappet meg noe for krefter og samtidig frarøvet meg motivasjonen.
Fokus: jeg mangler fokus! I mitt liv så er det (tro det eller ei) ikke trening som er hovedfokus. Så, når hverdagen krever sitt så er det altså her jeg legger ned prioriteringene og ikke på treningsfronten. Siste tiden har det vært hektisk og de neste ukene kommer det til å bli et rotterace, på ALLE fronter..... og det kommer til å suge mye tid, krefter og energi!!

Så, vi får se hva jeg velger å gjøre.

Tim mener (ikke overraskende) at jeg helt fint kan ta Oslo tri på strak arm, uten å nøle. Han mener at disse tørkeperiodene ikke spiller noen stor rolle og at jeg uten problem overlever sykkeletappen. Grunnlaget, utholdenheten er på plass, i alle fall tilstrekkelig på plass, og det er det viktigste for i år. Jeg er i grunn enig med han, men jeg vil så absolutt gjerne yte litt også!

Frøken løsningsorientert
Vel, jeg har jo ikke tenkt å gi meg uten kamp ;-) Og jeg er jo ikke helt tapt bak en vogn.... så planen er klar og prosjekt "få tilbake motivasjonen for deltakelse olympisk distanse Oslo tri 13 August" iverksettes dermed umiddelbart! :-) Ønsk meg lykke til!!

7 kommentarer:

  1. Go, go, go!
    Du trenger bare et par gode økter, så er supergiret tilbake.

    - sa optimistiske olga.

    SvarSlett
  2. Hei Silja, denne gangen tror jeg Tim har rett. Tenk for ett år siden, hvor du bare hoppet ut i triatlon på lånt sykkel, definitivt med mye mindre treningsgrunnlag enn det du har nå. Da klarte du det. Med ny sykkel og mer sprek enn i fjor, går det nok helt sikkert bedre. Og bare husk hvor gøy det er å være med på konkurranser! Premien vil jo uansett bli det som skjer uka deretter, og det kan jo være en motivasjon av seg selv. Jeg vet du kan. Og jeg ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  3. Lykke til! Høres gøy ut med triatlon! (sier hun som aldri har prøvd, og sikkert ikke kommer til å gjøre det heller)

    SvarSlett
  4. Super Silja!! Energi æ viktig, og det å kjenne lyst og driv te gjera ting!
    Åssø æ mål viktig... Høtt æ målet DITT? Høss gøtt må du prestere fyri DU æ fenøgd? (slike ting gjæng heldigvis an å justere når ein tek ein uppsummering i treningsdagbokji - å høtt tapar du mæ å starte?:-)
    Trening utøver me væl fyst og fremst fordi det æ artigt? Konkurranse æ bare ein unik maugleghet te møte andre som syns trening æ moro, og som då delar interessa di!!:-)
    Sprek nok - det æ du i MASSEVIS!!:-)
    Masse lykke te!!!:-)

    SvarSlett
  5. Ingalill, jeg er helt enig "Du trenger bare et par gode økter, så er supergiret tilbake." Jepp, det tror jeg også!! :-)

    Gøril, du har så rett så rett....!!

    Og, Marie, du bare adderer enda flere viktige momenter til saken... ;-)

    Summen av alt dette, og hva utfallet blir, det finner jeg straks ut av tenker jeg ;-) må bare få et par gode økter først så kommer nok motivasjonen tilbake :-)

    SvarSlett