søndag 31. oktober 2010

Nei, jeg har ikke slutta å trene....ikke helt :-)

Ukas langtur på lørdag
Da jeg startet prosjektet ”langtur” for noen uker siden hadde jeg et håp om å løpe langtur en gang i uka, eller, i alle fall ikke la det gå mer enn 14 dager mellom hver langtur. Jeg tenkte at det ville være realistisk med en langtur hver 10 dag men jeg ser nå helt klart konturene av langtur hver 14 dag. Pyttskitt, det er jo bedre men en langtur hver andre uke enn ingen langturer!

Etter en kort natt så var ikke kroppen videre samarbeidsvillig. Jeg løp hjemmefra opp til Midtstua (2km) og videre opp i traseen på østsiden av korketrekkeren. Her ble jeg akutt kvalm og jeg gulpa clifbar til den store gullmedaljen. Og siden Tim ikke var med denne gangen så jeg mitt snitt til å gå litt.....og litt til.....og enda litt mer. Akk ja, det er jo ikke akkurat å være snill med seg selv å starte med 270h fordelt på de første 5km av en langtur heller da....eller??

Anyway, etter å ha nådd toppen etter 4,7km (33min) så føltes resten av turen grei, og snittfarten på de siste 11km var grei nok. Siden det nå gikk NEDOVER til Sognsvann så burde jo farten være en del høyere, så jeg føler vel at det var mer naturen enn kroppen min som sto for denne fartsøkninga :-)

Litt pynt i anledning dagen.

Rulleski og Halloween
Perfekte forhold i dag gjorde at jeg bare måtte ut en liten tur på rulleski. Etter atter en kort natt og full fres med halloweenfeiring fra kl.11 i dag så føltes det som en fabelaktig ide å lufte seg litt nå i kveldinga. Ankom Bogstad mens det enda var litt lys, tok en haug med bilder og la så i vei.
Halloweenstemning på Bogstad i kveld

Tim forsøkte å filme meg og hver gang han kom forbi meg på sykkel med kamera så ble jeg forvandlet til Bambi på isen......kameraskrekk? tja, kanskje det.
Denne gutten har i alle fall IKKE kameraskrekk ;-)

Etter 28min knelte jeg, slo kneet og satt i grøftekanten og sutra mens jeg følte meg lite lur overfor de tusenvis av bilene som sneglet seg forbi....kom meg til slutt opp igjen og etter 10m klarte jeg utrolig nok å knele EN GANG TIL! DA tok jeg til fornuft, snudde og la i vei hjemover. Jeg var svimmel og kroppen var rett og slett bare sliten!! Føltes som jeg ikke hadde en eneste ekstra kalori å bidra med i dag men jeg fikk masse staketrening, ett forslått kne, og jeg fikk godskrevet 14km (57min) med trim. Så jeg får vel være fornøyd med det.

I morgen skal det tas nye blodprøver igjen så da får vi se om den siste ukas svimmelhet bare er ren uflaks eller om jeg må skru opp jerninntaket igjen......og i kveld skal jeg legge meg tidlig....tror jeg ;-)

2 kommentarer:

  1. Huff Silja! Det høres ut som du er enda mer på felgen enn meg. Ikke bra!

    Gå til sengs NÅ - og det gjelder oss begge....

    SvarSlett
  2. You and me Siri, you and me ;-))))) ...og de gale har det godt, er det ikke oss i et nøtteskall a Siri??? :-)

    Nei, det er vel så enkelt som at blir for mye av energikrevende aktivitetene (jobb, stress, barn, hus og greier....) og for lite av de energipåyllende (mat, søvn, ro og trim) ;-)

    SvarSlett