torsdag 21. oktober 2010

Årets siste rulleskitur?

I skrivende stund hagler det regelrett inn på FB med wall-post av typen ”DET SNØR”.

I dag sa jeg til Kirsten at det kanskje ble årets siste rulleskitur, men lite ante jeg da at snøen som var spådd til å komme i ettermiddag, for deretter å bli utsatt til å skulle falle ned mellom kl.20-22, FAKTISK skulle vise seg å komme til avtalt tid.....men så skjedde altså for her snør det og klokka er ikke 22 enda.

Siste rulleskiøkt for sesongen?
Turen i dag gikk rolig, i skravletempo, hvor vi tilbakela 12km i Maridalen på 1time. Jeg tror jeg satte rekord i glipptak i dag; trolig er tuppene noe avslipte og butte blitt samt at armene var ganske så spagettiaktig i dag. Ikke vet jeg helt hvorfor men det var altså lite kraft i takene i dag for min del. Jeg følte meg litt sliten i kroppen men det var deilig å være ute. Og skravla gikk non-stop!! Veldig deilig med slike skravleturer i godt selskap selv om man føler seg litt sliten og kroppen ikke er helt samarbeidsvillig.
Kirsten klar for trening, godt kledd og med refleksvest!

SRM 285 i går var KALDT!

Jeg skrev at SRM 285 skulle være oppvarming for helgens terrengløp og jeg vet ikke hva jeg skal kalle gårdagens løp....men det startet i alle fall som oppvarming, fordi, og dette begynner snart å bli en dårlig klisjé men vi ankom som vanlig noe sent til Sognsvann. Jeg jogga 5min med Bente før jeg måtte stille meg til start. Siden vi var tidsmessig helt ute av kurs så hadde jeg ikke rukket å legge noen plan for løpet. Jeg rakk å komme i gang med de som sto bakerst i feltet og de første 200m løp jeg sammen med Sylvelin for deretter å prate meg videre fremover; Bente, Øyvind, Olav, Jens.... Ja, jeg endte faktisk der, sammen med Jens, ved passering 1km. Passe flyt og fint tempo, ikke for sakte og ikke for fort. Vi ble liggende sammen og jeg lå foran og dro fra ca 2,5km til rundt ca 5km til jeg fikk hold. Da tok Jens over. Og jeg frøs noe så inn i hempa!!!

Godt kledd
Og fordi jeg frøs så innmari i går så var vi derfor godt kledd i dag! Full mundur på både Kirsten og meg. Og jeg frøs faktisk ikke underveis og det kan jeg ikke si var tilfelle i går, for i går, da var jeg pinn stiv av kulde i to runder rundt Sognsvann, ikke behagelig!!! Denne derimot tror jeg skal bli behagelig å ha på nå som kulda setter inn for alvor!

4 kommentarer:

  1. Rulleskisesongen burde vel egentlig ikke være over før skisesongen tar over. Det ble jo litt av et snøvær...i forhold til hva de sa. Ser ut som noen har strødd et gjerrig lag med melis bare. Ble nesten litt skuffet... (c:

    Så kul trøye - hva er det for noe? Kari Trå eller? Trenger noen flere trøyer - de jeg har egner seg kun når jeg løper alene, men holder til gjengjeld elg og potensielle overfallere på god avstand... Sc:

    J

    SvarSlett
  2. Enig Janicke, og ingen av oss tror vel at denne snøen har kommet for å bli ;-) Det praktiske med rulleski er at jeg slipper å dra noe sted for å trene, jeg kan bare ta på ski å frese opp til barnehagen og vips har jeg fått 1t trim den dagen....derfor (og litt pgs strømregninga også hehe) så håper jeg at snøen ikke kommer riktig enda :-)

    Odlo -trøye med flosset innside, aldri prøvd så jeg aner ikke hvordan det føles når man blir svett....så det blir interessant! Og forøvrig: jeg har også en del slikt "anti-elg og andre potensielle farer" treningstøy....!! haha :-D

    SvarSlett
  3. Ull, ull og atter ull.
    - og er det ekstra kaldt blir det nøstebarn!
    (åja jeg vasker de i maskin og syr igjen møllhull)

    - jeg var ikke klar over at man trengte spesielle trøyer til å trene med andre, men man lærer så lenge man løper :-)

    SvarSlett
  4. Ull er min favoritt men etter mange år så har har jeg (faktisk!) innsett at noen dager er det ikke SÅ kaldt at jeg MÅ ha ull ;-)

    Og det viktigste som gjelder når man trener med andre er ikke hvilken årgang tøyet er men at det er rent! Ikke noe er så ille som å løpe intervaller sammen med noen som har illeluktende tøy :-/

    Lenger ned på viktighetslisten min kommer i alle fall problemstillingen komfort versus forfengelighet. Om 80-talls tøy og utvasket treningstøy ser bra ut eller ikke får vel bli litt opp til hver enkelt å bedømme .... jeg skal ikke legge meg opp i hva andre har på seg, men i følge min kjære så har jeg jo kledd meg som et juletre mer enn en gang hahaha ;-) men jeg er ikke et illeluktende juletre :-)

    SvarSlett